Держава заборгувала черкаським тролебусникам близько трьох мільйонів
КП «Черкасиелектротранс» сьогодні переживає не найкращі часи. Нині заборгованість держави перед підприємством сягає близько трьох мільйонів гривень, які у першому кварталі цього року недоплатив Уряд тролейбусному парку за перевезення пільгових категорій населення, повідомляє antenna.com.ua
Комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» — найбільший перевізник пільговиків Черкас. Воно безкоштовно перевозить 36 пільгових категорій громадян. Тобто 90% пасажирів тролейбусів користуються послугами цього виду транспорту безоплатно. Як повідомив директор КП «Черкасиелектротранс» Олександр Іщук , із 78 осіб, що проїхали в тролейбусі, 70 мають пільги, і лише 8 оплачують проїзд.
Цього року Черкаси мали б отримати з державного бюджету майже 12 млн. грн. компенсації за пільгові перевезення. Проте за перше півріччя КП «Черкасиелектротранс» перевіз пільговиків майже на 6 млн. грн., тоді як із державного бюджету було отримано удвічі менше — лише 3 млн. 305 тис. Через це — постійні затримки у виплаті заробітної платні працівникам комунального підприємства та інших обов'язкових платежів. Зокрема, до пенсіцйного фонду підприємство заборгувало 9 млн грн., і цей борг існує з 2003 року, коли було прийнято закон «Про обов'язкове пенсійне страхування».
Аналогічна ситуація з електротранспортом, говорить директор підприємства Олександр Іщук, наразі складається і в інших містах України. І без того нелегку фінансову ситуацію ускладнюють самі пільговики, точніше ті, хто хоче видавати себе за них.
Щомісяця наші кондуктори вилучають певну кількість підроблених проїзних і тих документів, по яких вони хотіли б їздити безкоштовно, — кажуть на підприємстві.
Окрім усього іншого, катастрофічно не вистачає коштів і на ремонт тролейбусів. Зі 101 одиниці черкаського електротранспорту тільки 4 ще не вийшли із терміну експлуатації. Крім того, більшість тролейбусів просто простоюють, а на маршрут щоденно виходить не більше 56.
Ще рік тому «Черкасиелектротранс» отримувало кошти від реклами, яку розміщували на тролейбусах. Сума становила приблизно 100 тис. грн. у квартал, наразі ця сума у 5-6 разів менша. Відтак, комунальне підприємство практично працює собі у збиток. Головним чином через те, що держава не компенсує витрати на перевезення пільговиків.
«З цього приводу було написано листи до Прем'єр-міністра, до Верховної Ради, до Литвина , до Томенка , але дієвих результатів ще немає», — каже директор.
З огляду на ситуацію, що склалася, є ризик, що КП «Черкасиелектротранс» може просто зупинитися. Такий розвиток подій прогнозує черкаський міський голова на офіційному сайті мерії. А поки тролейбусники чекають активних дій від українського уряду, заборгованість зростає, а відтак на підприємстві може просто не залишитися працівників, які погодяться працювати безкоштовно. Тобто, місто залишиться без найдешевшого на сьогоднішній день виду громадського транспорту.