Депутати визначили розмір ставок місцевих податків і зборів

Черкаські депутати затвердили нові розміри ставок місцевих податків і зборів, які діятимуть на території міста з 1 січня 2016 року. "За" відповідний проект рішення з урахуванням низки пропозицій під час позачергового засідання сесії вчора висловилося 36 обранців, ще 11 – утрималися.

Ухваленню цього рішення передувала тривала дискусія, оскільки погляди депутатів на розмір місцевих податків кардинально розділилися. Одні наполягали на необхідності їх підвищення (особливо для тих підприємців, які мають автозаправки або ж торгують алкоголем і тютюном), інші ж переконували – це "задушить" малий і середній бізнес міста. Більше того, заявляють, – підвищення податків все одно ляже на плечі пересічних споживачів.

Зініціював повторний розгляд цього питання міський голова Черкас Сергій Одарич – своїм розпорядженням зупинив дію ухваленого на минулому рішення про місцеві податки й збори. На його думку, окремі його положення були доволі недосконалі. Натомість він запропонував, перш за все, зменшити мінімальну площу житлової нерухомості, обов’язкової для оподаткування, встановити диференційовані ставки орендної плати за землі, які відведені під будівництво. Акцентував увагу і на необхідності встановлення ставки податку на нерухоме майно залежно від його місцерозташування й комерційної привабливості тамтешніх територій.

– На мою думку, ми допустили серйозне недопрацювання, коли запровадили єдину ставку для всього міста. В усьому світі природа цього податку базується на вартості об’єкту нерухомості, на його  експертній оцінці, – зауважив Сергій Олегович. – Не можна квадратний метр магазину в районі "Д" оподатковувати так, як і торгівельний центр "Любава". Пропоную в межах міста ввести три зони: 1 – центральна й встановити там податок у розмірі 1% від розміру мінімальної заробітної плати, друга зона (віддаленіша від центру)– 0,75% і третя (зовсім віддалені, промислові райони) – 0,5%. Слід стимулювати інвесторів вкладати в периферію, розвивати околиці. Таке пільгове ставлення для віддалених територій якраз і пробуджуватиме інтерес у майбутніх інвесторів.

Не всі черкаські обранці розділили погляди міського голови. Спершу вони спробували подолати накладене на ухвалене раніше рішення вето. Утім, для цього їм не вистачило 9 голосів – "за" висловилося лише 32 депутати. Після чого депутати прийняли проект документу за основу й взялися за його обговорення. До компромісу йшли кілька годин.

Від депутатів фракції "Свобода" Юрій Ботнар запропонував підвищити розмір орендної плати до 12% для АЗС і ГЗС, таку ж ставку встановити для ігорного бізнесу та для тих підприємців, які займаються продажем підакцизних товарів, пропорційно до площі, на якій розміщено цей товар. Або ж 6% для всіх, хто здійснює торгівлю алкогольними й тютюновими виробами.

– Окрім цього, ми пропонуємо зменшити "квадратуру" житлових приміщень, за які зніматиметься податок, до 100 кв.м. для квартир і 180 кв.м. для приватних будинків, – зауважив він. – Сам же податок затвердити в розмірі одного відсотка.

Категорично проти поділу міста на "зони", залежно від яких і встановлюватиметься розмір ставки податку на нерухоме майно (що перебуває у власності фізичних та юридичних осіб), виступив "батьківщинівець" Роман Діскант. Він переконаний, що додаткове податкове навантаження негативно відіб’ється на бізнесі. За його словами, у більшості українських міст з’явилася тенденція до зниження місцевих податків.

– У інших містах України, як правило, знижають ставки, оскільки вони борються за інвесторів, всі чудово розуміють, у якій ситуації зараз бізнес, – сказав Роман Володимирович. – Якщо підприємець, який у 2013 році продавав алкоголь і платив 100 гривень податку, то в наступному році сплачувати 400 та ще й 5 відсотків акцизного збору з алкоголю й тютюну, який він включив у вартість. Якщо ви думаєте, що плата лягатиме лише на плечі підприємців, то ви помиляєтеся – це стосується і покупців!

Більшість депутатів підтримали один одного в тому, аби встановити до 10 відсотків орендної плати за землю під тимчасовими спорудження для провадження комерційної діяльності. "Ударівець" Ігор Кіта висунув пропозицію зменшити цю ставку до 5 відсотків для тих кіосків, у яких підприємці займаються ремонтом взуття та годинників. Утім, ця пропозиція не була підтримана.

Секретар міської ради Олександр Радуцький у свою чергу теж закликав черкаських обранців голосувати за "помірні" ставки місцевих податків і зборів. Мовляв, нині – через здорожчання тарифів – містяни й так опинилися в непростій фінансовій ситуації. А підвищення податків, каже, виллється у зростання цін.

Зрештою, проголосували за озвучені пропозиції до документу, яким на території міста затвердили розмір податків і зборів, та проголосували за нього в цілому.
Так, рішенням Черкаської міської ради від 25 червня цього року «Про затвердження  Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси» передбачено:
І. Встановити в Черкасах такі місцеві податки:

1) Податок на майно, який складається з:
– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,
– плати за землю,
– транспортного податку.

2) Єдиний податок.
ІІ. Встановити в Черкасах такі місцеві збори:

1) Збір за місця для паркування транспортних засобів;
2) Туристичний збір.

Цим рішенням затверджено Положення та ставки місцевих податків і зборів, зокрема:
1) Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Черкаси, в якому пропонується встановити:
– для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 80 кв. метрів;
– для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 220 кв. метрів;
– для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 300 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у розмірі 0,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.метр бази оподаткування.
2) Положення про встановлення плати за землю на території міста Черкаси, в якому затверджено:
– ставку податку за земельні ділянки, в тому числі для сільськогосподарських угідь у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки за винятком земельних ділянок, зазначених у пунктах 6.2-6.13 Положення про встановлення плати за землю на території міста Черкаси;

– ставку податку для юридичних і фізичних осіб за земельні ділянки, надані для розміщення гаражів (з урахуванням земель, що перебувають в постійному користуванні) у розмірі 3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки,

– ставку податку для юридичних осіб за земельні ділянки, зайняті житловим фондом у розмірі 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки,

– ставку податку для юридичних осіб за земельні ділянки під нежитловими приміщеннями (його частинами) у багатоквартирному житловому будинку за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки при будинкової території у розмірі 3 відсотка від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для юридичних осіб за земельні ділянки державної та комунальної власності, що знаходяться у користуванні юридичних осіб, право користування якими в установленому законом порядку не оформлене у розмірі 3 відсотка від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для юридичних і фізичних осіб за земельні ділянки на територіях та об’єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов’язано з функціональним призначенням цих територій та об’єктів у розмірі 5 відсотки від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, що мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у розмірі 0,15 відсотків від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, цільове призначення яких змінено на комерційне використання  у розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки за функціональним використанням землі;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, що мають цільове призначення для ведення садівництва у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, що мають цільове призначення індивідуальне дачне будівництво у розмірі 3 відсотка від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, частки (паї) та для ведення особистого селянського господарства  у розмірі 0,2 відсотка від їх  нормативної грошової оцінки;

– ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки, які використовуються не за цільовим призначенням у розмірі 3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки згідно  функціонального використання землі;

– ставку податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) у розмірі 3 відсотка від їх  нормативної грошової оцінки.
Розміри відсотків від грошової оцінки землі, що застосовуються для обчислення орендної плати за користування земельними ділянками на території м. Черкаси
stavki.JPG
3) Положення про транспортний податок на території міста Черкаси
Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувались до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
4) Положення про особливості справляння єдиного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності на території Черкас, встановлює такі ставки податку:
1) для першої групи платників єдиного податку – 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;
2) для другої групи платників єдиного податку – 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;
3) для платників третьої групи встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу (у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим кодексом України) та 4 відсотки доходу (у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку);
5) Положення про туристичний збір у Черкасах
Ставка встановлюється у розмірі 1 відсотка до бази справляння збору,
Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених пунктом 5 цього Положення, за вирахуванням податку на додану вартість.
До вартості проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду.
6) Положення про збір за місця для паркування транспортних засобів на території міста Черкаси

Ставка збору встановлюється за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів міського бюджету.

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку