Департамент ЖКК міськвиконкому вирішив зменшити кількість прибирань вулиць міста з п’яти днів на тиждень до двох. Тепер центр міста будуть мити і вивозити звідти сміття вдвічі рідше. Чим зумовлене таке рішення, скільки на цьому зекономлять коштів і до чого це може призвести? Детальніше - у матеріалі vikka.ua.

Із 1 березня усім підрядникам, які здійснюють прибирання вулиць Черкас, департамент житлово-комунального комплексу Черкаського міськвиконкому дав вказівку виконувати роботи лише двічі на тиждень, а не п’ять разів, як то було раніше.

Таке рішення у відомстві мотивують економією бюджетних коштів, хоча й визнають, що це може призвести до засмічення міста.

"При ухваленні міського бюджету ми подавали бюджетний запит на рівні 56 млн грн, яких би вистачило на весь спектр робіт із утримання об’єктів благоустрою, – говорить vikka.ua директор департаменту ЖКК міськвиконкому Андрій Наумчук. – Однак міськрада спрямувала на ці роботи лише 42 млн грн, і ще 6 млн – на погашення заборгованості минулих років".

"Як бачимо, це не стовідсоткове фінансування. Тому департамент повинен був, виходячи з наявних коштів, якось викручуватися і самостійно визначити, які роботи слід зменшити. Якщо ми на прибирання вулиць від снігу, витрати на освітлення міста вирішили не зменшувати, то інші роботи скоротили", – пояснив він.

За його словами, нині є чотири переможці тендерів на прибирання вулиць. Тобто місто розподілено на чотири частини, кожну з яких прибирає окремий підрядник.

"Відповідно до суми договорів, які в нас є, ми надіслали виконавцям цих робіт листи з графіком прибирання: якусь вулицю в понеділок і четвер, ще якусь у вівторок і п’ятницю тощо. І воно вже протягом березня так і прибиралося. Але ми отримали листи від підрядників, які незадоволені таким підходом, приходили до нас, спілкувалися, що так робити неможна", – розповів Наумчук.

"Однак якщо грошей на щоденне прибирання не вистачає, то є два варіанти: або вдвічі рідше прибирати, або прибирати нормально, але, наприклад, лише до серпня, бо більше грошей немає. І це дуже серйозна проблема", – бідкається чиновник.

Він також визнає, що скорочення кількості прибирань несе загрозу засмічення міста.

"Звичайно, є загроза того, що чистота в місті буде під загрозою. Якщо ми будемо щодня прибирати, наприклад, бульвар Шевченка, то можна бути впевненим, що сміття не буде. А якщо лише двічі на тиждень, то, особливо після якихось масових заходів, можуть бути проблеми", – допускає посадовець.

Водночас Андрій Наумчук у цьому питанні покладає надії на муніципальну інспекцію, яка, за його словами, повинна вчасно накладати санкції на "порушників, які виносять масово сміття, або магазини, банки, що біля себе не прибирають, і, відповідно, сміття розноситься на прилеглу територію".

За його словами, муніципальна інспекція має наступного тижня запропонувати, які ще є ділянки, що на сьогодні не прибираються за рахунок міста, і які ділянки, на її погляд, треба прибирати рідше, виходячи з фактичного рівня засміченості.

Натомість департамент архітектури має визначити перелік так званих нічийних територій, тобто без юридичних власників, аби їхні орендарі чи власники права на забудову здійснювали там прибирання.

Раніше постійна депутатська комісія з питань ЖКГ, промисловості, транспорту, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища ухвалила рішення, яким доручила департаменту архітектури визначити перелік місць, які слід додатково прибирати, або від яких треба відмовитися. І на це дала два-три тижні, які ще не минули.

"Є рекомендація комісії департаменту архітектури надати департаменту ЖКК перелік територій із зазначенням площ, які підлягають прибиранню за рахунок міського бюджету (є комунальною власністю і не передані в постійне користування чи оренду) з нанесенням цих територій на карту", – повідомила голова профільної депутатської комісії Ольга Колісник.

"Після цього на розгляд цієї комісії необхідно винести узгоджені пропозиції муніципальної інспекції, відкориговані відділом земельних відносин із переліком земельних ділянок, які зарахувати до прибирання, а які виключити", – додає Андрій Наумчук.

Він додав, що станом на сьогодні в Черкасах прибирають близько 70 вулиць.

"Але, наприклад, якщо взяти вулицю Різдвяну чи Орджонікідзе, то це приватний сектор. А згідно з правилами благоустрою, прилегла територія має прибиратися власниками домоволодінь. Тобто якщо брати вулицю, що проходить через приватний сектор, то власники будинків кожен біля себе має забезпечити прибирання і снігу, і листя, й іншого випадкового сміття. А якщо цього не відбуватиметься, то муніципальна інспекція має за такі речі штрафувати", – вважає чиновник.

Як повідомив директор департаменту ЖКК, у зв’язку з економією бюджетних коштів також можуть зменшити кількість миття проїжджої частини вулиць.

"Є в нас такий період, коли через місто проїжджають вантажівки, що перевозять, скажімо, кукурудзу. І коли торік у нас були збої, і один день машина, яка миє вулиці, не виїхала за графіком, то навіть по пішохідному переходу важко було перейти дорогу, бо прилипало взуття до асфальту", – пригадав він.

"Однак, якщо грошей немає, то треба на чомусь економити. Якщо вдвічі рідше будемо очищати вулиці, то, звичайно, місто виглядатиме значно гірше. Але тут важко сказати, чи виправданий цей крок. Скажімо, в умовах обмеженого фінансування, коли в нас не фінансуються інші важливі речі, можливо, він правильний", – вважає Наумчук.

За його словами, обрізка дерев віднині також здійснюватиметься лише щодо аварійних дерев, які несуть реальну загрозу.

"Є дерева, що створюють якусь загрозу, то вони видаляються, а дерева, які теж аварійні, але несуть меншу загрозу, залишаються. Ми розподілили кошти так, що видаляється лише третина аварійних дерев від загальної кількості, яка цього потребує", – заявив посадовець.

"Теж саме по освітленню або світлофорах. Якщо раніше було щодекадне обслуговування світлофорів, то зараз уже два рази з трьох будуть обслуговувати. Це проблема в недостатності коштів. Тобто проведені тендери, дешевше ніхто робити не може, але на чомусь все одно необхідно економити", – резюмував він.

Один із підрядників комунальних робіт, підприємець Андрій Бортник стверджує що, попри зменшення кількості прибирань до двох днів на тиждень, його фірма продовжує очищати місто від бруду, як і раніше. Каже, що акти виконаних робіт за березень уже подав у департамент, але поки що вони не підписані.

"Мені надходили пропозиції від невідомих людей поговорити з депутатами, щоб владнати ці питання. Зокрема, телефонували з невідомих номерів. Я відмовився, сказав, що працюємо прозоро і ніяких кулуарних розмов не вестиму. Після цього почалися наїзди комісії з питань ЖКГ", – розповідає він.

Він підрахував, що на зменшенні кількості прибирань вулиць профільний департамент планує зекономити щонайменше 5 мільйонів гривень.

"Пропонується, наприклад, 5 млн грн забрати з утримання доріг у літній період, відмовившись повністю від підмітання пилу на дорогах із подальшим його вивезенням і від миття доріг. На сьогодні вже з угод, які фінансуються департаментом ЖКК, знято 60 % коштів. Із цих 40 % коштів, що залишилися, пропонується зняти ще 20 %", – каже підрядник.

"Аргументація така, що не треба прибирати, мовляв, є 7 людей із муніципальної інспекції, і цього достатньо, щоб місто було чистим. Запитуєш: чому ж зараз є багато стихійних звалищ, із якими муніципальна інспекція не може впоратися, і як вона впорається після того, як зупиниться практично все прибирання? Відповіді нема", – додав підприємець.

Водночас, за його словами, ті кошти, які йдуть без тендерних процедур, не зменшуватимуть.

"Прибирання міста відбувається двома способами. Частину здійснюють підприємці, які виграли тендер, а частину – за рахунок коштів СУБів просто на укладених угодах, без конкурсу. Коли СУБи платять за прибирання такої самої території 600 тисяч гривень на місяць, то для міського бюджету це обходиться в 250 тисяч, з яких ще пропонується знімати", – пояснив Бортник.

"Є тендерна процедура. Взагалі в умовах тендерного договору написано, що не можна в односторонньому порядку зменшувати суму договору. Попри це, деякі депутати намагаються це просунути", – заявив він.

На думку Бортника, у ситуації з прибиранням міста є спроба забрати кошти з загального фонду бюджету і направити в бюджет розвитку.

"Депутат Володимир Халай знайшов лист часів Януковича про те, що ремонт ліфтів – це не тендерна процедура, тому що треба розглядати не загальну суму коштів, яка спрямовується на ремонт усіх ліфтів у місті, а кожен ліфт окремо. І це дасть змогу директору департаменту ЖКК міськвиконкому підписати угоду на його розсуд із будь-яким виконавцем по кожному ліфту окремо", – каже він.

"Грубо кажучи, це дає змогу прибрати фінансування тих коштів, які здійснюються на основі чесних закупівель, там, де немає якихось інтересів депутатів міськради, і направити туди, де якісь інтереси можна пропихнути", – уточнив підприємець.

Для прикладу він навів суму коштів, яку цього року спрямували для прибирання міських кладовищ.

"На прибирання кладовищ у Черкасах торік, коли все йшло через тендер, витрачалося 500 тисяч грн, то в цьому році виконком, поки не було Одарича в місті, ухвалив рішення спрямувати у статутний фонд КП "Комбінат комунальних підприємств" 1,2 млн грн. І коли половину вулиць міста не планується прибирати взагалі, то на це КП йдуть кошти на щоденне підмітання всіх доріжок на кладовищах", – обурився Бортник.

Проти зменшення кількості прибирань черкаських вулиць виступив і депутат міськради від "Партії Вільних Демократів", керівник ПАТ "Темп" Олександр Згіблов.

"Я виступаю проти зменшення кількості прибирань, бо наше місто стане брудним і захаращеним, – говорить він. – Оскільки, по-перше, культура наших людей ще не на тому рівні, який не дозволяє засмічувати територію. По-друге, інфраструктура наша не готова, аби це сміття не продукувати. Наприклад, наші тротуари і клумби побудовані на значно вищому рівні, ніж дороги, тому після дощів увесь бруд, земля, пісок стікає прямо на проїжджу частину. А це треба постійно прибирати".

"Спеціалісти кілька разів уже проводили експеримент зі зменшення витрат на прибирання вулиць міста за рахунок зменшення самої кількості прибирань. Але це нічого не дало, тільки збільшило захаращеність обласного центру", – додав депутат.

Він також підтвердив думку про можливу зацікавленість у такій ініціативі депутата Халая, керівника ДП "Електромонтаж-424", що займається ремонтом ліфтів у місті.

"Звичайно, тут є зацікавленість депутата Халая, аби зекономити кошти, не прибирати вулиці, а все направити в ліфти, оскільки його фірма цим займається. Він лобіює інтереси свого підприємства. Вже давно всім депутатам відомо, що там є чітка зв’язка Радуцький-Наумчук-Халай", – заявив Згіблов.

Натомість помічник депутата міськради Володимира Халая Людмила Бордунос запевняє, що подібні звинувачення не мають жодних підстав.

"Із кінця 2014 року Володимир Халай не очолює, не має ніякого відношення до підприємства з обслуговування ліфтів, та не займається роботами з ремонту ліфтів", – наголошує вона.

"Подібні звинувачення були очікувані, оскільки питання перегляду витрат із бюджету на послуги з прибирання, що належно не надаються, зачіпають інтереси підрядника та наближених до нього осіб", – додала помічник депутата.

Вона також запевнила, що "Халай зацікавлений лише у раціоналізації витрат із місцевого бюджету та чистоті міста".

"Наприклад, прибирання бульвару Шевченка десятиріччями проводилося щоденно. Вивезення сміття з центральної вулиці міста нині здійснюється тричі на день. А реально місто оплачує тільки за один раз. Зараз же пропонується зробити прибирання бульвару Шевченка лише чотири рази на тиждень. Я навіть не можу собі уявити, що це буде", – наголошує Бортник.

0472.ua

Черкаси опинилися на межі сміттєвого колапсу

Департамент ЖКК міськвиконкому вирішив зменшити кількість прибирань вулиць міста з п’яти днів на тиждень до двох. Тепер центр міста будуть мити і вивозити звідти сміття вдвічі рідше. Чим зумовлене таке рішення, скільки на цьому зекономлять коштів і до чого це може призвести? Детальніше - у матеріалі vikka.ua.

Із 1 березня усім підрядникам, які здійснюють прибирання вулиць Черкас, департамент житлово-комунального комплексу Черкаського міськвиконкому дав вказівку виконувати роботи лише двічі на тиждень, а не п’ять разів, як то було раніше.

Таке рішення у відомстві мотивують економією бюджетних коштів, хоча й визнають, що це може призвести до засмічення міста.

"При ухваленні міського бюджету ми подавали бюджетний запит на рівні 56 млн грн, яких би вистачило на весь спектр робіт із утримання об’єктів благоустрою, – говорить vikka.ua директор департаменту ЖКК міськвиконкому Андрій Наумчук. – Однак міськрада спрямувала на ці роботи лише 42 млн грн, і ще 6 млн – на погашення заборгованості минулих років".

"Як бачимо, це не стовідсоткове фінансування. Тому департамент повинен був, виходячи з наявних коштів, якось викручуватися і самостійно визначити, які роботи слід зменшити. Якщо ми на прибирання вулиць від снігу, витрати на освітлення міста вирішили не зменшувати, то інші роботи скоротили", – пояснив він.

За його словами, нині є чотири переможці тендерів на прибирання вулиць. Тобто місто розподілено на чотири частини, кожну з яких прибирає окремий підрядник.

"Відповідно до суми договорів, які в нас є, ми надіслали виконавцям цих робіт листи з графіком прибирання: якусь вулицю в понеділок і четвер, ще якусь у вівторок і п’ятницю тощо. І воно вже протягом березня так і прибиралося. Але ми отримали листи від підрядників, які незадоволені таким підходом, приходили до нас, спілкувалися, що так робити неможна", – розповів Наумчук.

"Однак якщо грошей на щоденне прибирання не вистачає, то є два варіанти: або вдвічі рідше прибирати, або прибирати нормально, але, наприклад, лише до серпня, бо більше грошей немає. І це дуже серйозна проблема", – бідкається чиновник.

Він також визнає, що скорочення кількості прибирань несе загрозу засмічення міста.

"Звичайно, є загроза того, що чистота в місті буде під загрозою. Якщо ми будемо щодня прибирати, наприклад, бульвар Шевченка, то можна бути впевненим, що сміття не буде. А якщо лише двічі на тиждень, то, особливо після якихось масових заходів, можуть бути проблеми", – допускає посадовець.

Водночас Андрій Наумчук у цьому питанні покладає надії на муніципальну інспекцію, яка, за його словами, повинна вчасно накладати санкції на "порушників, які виносять масово сміття, або магазини, банки, що біля себе не прибирають, і, відповідно, сміття розноситься на прилеглу територію".

За його словами, муніципальна інспекція має наступного тижня запропонувати, які ще є ділянки, що на сьогодні не прибираються за рахунок міста, і які ділянки, на її погляд, треба прибирати рідше, виходячи з фактичного рівня засміченості.

Натомість департамент архітектури має визначити перелік так званих нічийних територій, тобто без юридичних власників, аби їхні орендарі чи власники права на забудову здійснювали там прибирання.

Раніше постійна депутатська комісія з питань ЖКГ, промисловості, транспорту, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища ухвалила рішення, яким доручила департаменту архітектури визначити перелік місць, які слід додатково прибирати, або від яких треба відмовитися. І на це дала два-три тижні, які ще не минули.

"Є рекомендація комісії департаменту архітектури надати департаменту ЖКК перелік територій із зазначенням площ, які підлягають прибиранню за рахунок міського бюджету (є комунальною власністю і не передані в постійне користування чи оренду) з нанесенням цих територій на карту", – повідомила голова профільної депутатської комісії Ольга Колісник.

"Після цього на розгляд цієї комісії необхідно винести узгоджені пропозиції муніципальної інспекції, відкориговані відділом земельних відносин із переліком земельних ділянок, які зарахувати до прибирання, а які виключити", – додає Андрій Наумчук.

Він додав, що станом на сьогодні в Черкасах прибирають близько 70 вулиць.

"Але, наприклад, якщо взяти вулицю Різдвяну чи Орджонікідзе, то це приватний сектор. А згідно з правилами благоустрою, прилегла територія має прибиратися власниками домоволодінь. Тобто якщо брати вулицю, що проходить через приватний сектор, то власники будинків кожен біля себе має забезпечити прибирання і снігу, і листя, й іншого випадкового сміття. А якщо цього не відбуватиметься, то муніципальна інспекція має за такі речі штрафувати", – вважає чиновник.

Як повідомив директор департаменту ЖКК, у зв’язку з економією бюджетних коштів також можуть зменшити кількість миття проїжджої частини вулиць.

"Є в нас такий період, коли через місто проїжджають вантажівки, що перевозять, скажімо, кукурудзу. І коли торік у нас були збої, і один день машина, яка миє вулиці, не виїхала за графіком, то навіть по пішохідному переходу важко було перейти дорогу, бо прилипало взуття до асфальту", – пригадав він.

"Однак, якщо грошей немає, то треба на чомусь економити. Якщо вдвічі рідше будемо очищати вулиці, то, звичайно, місто виглядатиме значно гірше. Але тут важко сказати, чи виправданий цей крок. Скажімо, в умовах обмеженого фінансування, коли в нас не фінансуються інші важливі речі, можливо, він правильний", – вважає Наумчук.

За його словами, обрізка дерев віднині також здійснюватиметься лише щодо аварійних дерев, які несуть реальну загрозу.

"Є дерева, що створюють якусь загрозу, то вони видаляються, а дерева, які теж аварійні, але несуть меншу загрозу, залишаються. Ми розподілили кошти так, що видаляється лише третина аварійних дерев від загальної кількості, яка цього потребує", – заявив посадовець.

"Теж саме по освітленню або світлофорах. Якщо раніше було щодекадне обслуговування світлофорів, то зараз уже два рази з трьох будуть обслуговувати. Це проблема в недостатності коштів. Тобто проведені тендери, дешевше ніхто робити не може, але на чомусь все одно необхідно економити", – резюмував він.

Один із підрядників комунальних робіт, підприємець Андрій Бортник стверджує що, попри зменшення кількості прибирань до двох днів на тиждень, його фірма продовжує очищати місто від бруду, як і раніше. Каже, що акти виконаних робіт за березень уже подав у департамент, але поки що вони не підписані.

"Мені надходили пропозиції від невідомих людей поговорити з депутатами, щоб владнати ці питання. Зокрема, телефонували з невідомих номерів. Я відмовився, сказав, що працюємо прозоро і ніяких кулуарних розмов не вестиму. Після цього почалися наїзди комісії з питань ЖКГ", – розповідає він.

Він підрахував, що на зменшенні кількості прибирань вулиць профільний департамент планує зекономити щонайменше 5 мільйонів гривень.

"Пропонується, наприклад, 5 млн грн забрати з утримання доріг у літній період, відмовившись повністю від підмітання пилу на дорогах із подальшим його вивезенням і від миття доріг. На сьогодні вже з угод, які фінансуються департаментом ЖКК, знято 60 % коштів. Із цих 40 % коштів, що залишилися, пропонується зняти ще 20 %", – каже підрядник.

"Аргументація така, що не треба прибирати, мовляв, є 7 людей із муніципальної інспекції, і цього достатньо, щоб місто було чистим. Запитуєш: чому ж зараз є багато стихійних звалищ, із якими муніципальна інспекція не може впоратися, і як вона впорається після того, як зупиниться практично все прибирання? Відповіді нема", – додав підприємець.

Водночас, за його словами, ті кошти, які йдуть без тендерних процедур, не зменшуватимуть.

"Прибирання міста відбувається двома способами. Частину здійснюють підприємці, які виграли тендер, а частину – за рахунок коштів СУБів просто на укладених угодах, без конкурсу. Коли СУБи платять за прибирання такої самої території 600 тисяч гривень на місяць, то для міського бюджету це обходиться в 250 тисяч, з яких ще пропонується знімати", – пояснив Бортник.

"Є тендерна процедура. Взагалі в умовах тендерного договору написано, що не можна в односторонньому порядку зменшувати суму договору. Попри це, деякі депутати намагаються це просунути", – заявив він.

На думку Бортника, у ситуації з прибиранням міста є спроба забрати кошти з загального фонду бюджету і направити в бюджет розвитку.

"Депутат Володимир Халай знайшов лист часів Януковича про те, що ремонт ліфтів – це не тендерна процедура, тому що треба розглядати не загальну суму коштів, яка спрямовується на ремонт усіх ліфтів у місті, а кожен ліфт окремо. І це дасть змогу директору департаменту ЖКК міськвиконкому підписати угоду на його розсуд із будь-яким виконавцем по кожному ліфту окремо", – каже він.

"Грубо кажучи, це дає змогу прибрати фінансування тих коштів, які здійснюються на основі чесних закупівель, там, де немає якихось інтересів депутатів міськради, і направити туди, де якісь інтереси можна пропихнути", – уточнив підприємець.

Для прикладу він навів суму коштів, яку цього року спрямували для прибирання міських кладовищ.

"На прибирання кладовищ у Черкасах торік, коли все йшло через тендер, витрачалося 500 тисяч грн, то в цьому році виконком, поки не було Одарича в місті, ухвалив рішення спрямувати у статутний фонд КП "Комбінат комунальних підприємств" 1,2 млн грн. І коли половину вулиць міста не планується прибирати взагалі, то на це КП йдуть кошти на щоденне підмітання всіх доріжок на кладовищах", – обурився Бортник.

Проти зменшення кількості прибирань черкаських вулиць виступив і депутат міськради від "Партії Вільних Демократів", керівник ПАТ "Темп" Олександр Згіблов.

"Я виступаю проти зменшення кількості прибирань, бо наше місто стане брудним і захаращеним, – говорить він. – Оскільки, по-перше, культура наших людей ще не на тому рівні, який не дозволяє засмічувати територію. По-друге, інфраструктура наша не готова, аби це сміття не продукувати. Наприклад, наші тротуари і клумби побудовані на значно вищому рівні, ніж дороги, тому після дощів увесь бруд, земля, пісок стікає прямо на проїжджу частину. А це треба постійно прибирати".

"Спеціалісти кілька разів уже проводили експеримент зі зменшення витрат на прибирання вулиць міста за рахунок зменшення самої кількості прибирань. Але це нічого не дало, тільки збільшило захаращеність обласного центру", – додав депутат.

Він також підтвердив думку про можливу зацікавленість у такій ініціативі депутата Халая, керівника ДП "Електромонтаж-424", що займається ремонтом ліфтів у місті.

"Звичайно, тут є зацікавленість депутата Халая, аби зекономити кошти, не прибирати вулиці, а все направити в ліфти, оскільки його фірма цим займається. Він лобіює інтереси свого підприємства. Вже давно всім депутатам відомо, що там є чітка зв’язка Радуцький-Наумчук-Халай", – заявив Згіблов.

Натомість помічник депутата міськради Володимира Халая Людмила Бордунос запевняє, що подібні звинувачення не мають жодних підстав.

"Із кінця 2014 року Володимир Халай не очолює, не має ніякого відношення до підприємства з обслуговування ліфтів, та не займається роботами з ремонту ліфтів", – наголошує вона.

"Подібні звинувачення були очікувані, оскільки питання перегляду витрат із бюджету на послуги з прибирання, що належно не надаються, зачіпають інтереси підрядника та наближених до нього осіб", – додала помічник депутата.

Вона також запевнила, що "Халай зацікавлений лише у раціоналізації витрат із місцевого бюджету та чистоті міста".

"Наприклад, прибирання бульвару Шевченка десятиріччями проводилося щоденно. Вивезення сміття з центральної вулиці міста нині здійснюється тричі на день. А реально місто оплачує тільки за один раз. Зараз же пропонується зробити прибирання бульвару Шевченка лише чотири рази на тиждень. Я навіть не можу собі уявити, що це буде", – наголошує Бортник.

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати