У Черкасах міська влада й громадськість радились, яким має бути позашкілля у найближчі 5 років

У четвер, 26 березня, у міському будинку культури ім. І.Кулика відбулось громадське обговорення проекту «Програми розвитку позашкільнихнавчальних закладів у м. Черкаси до 2020 року».
Нагадаємо, що попередньо анонсувалось проведення саме громадських слухань (а не обговорення) із зазначеної теми, підсумкове рішення та пропозиції яких мали б стати обов’язковими до виконання при затвердженні вищевказаної Програми.

Проте вчора на цей загальноміський захід завітало лише близько 160 учасників (замість щонайменше 300 обов’язкових, згідно Положення про громадські слухання, аби визнати їх такими, що відбулись).

Тому, аби все ж почути думку громадськості щодо пропонованого проекту  міської Програми позашкільного розвитку дітей на наступні 5 років,  вирішено було перекваліфікувати зібрання на громадське обговорення (підсумкові пропозиції якого мають рекомендаційний характер).

 До того ж у залі зібрались керівники та педагоги  з усіх позашкільних навчальних закладів міста, а також – чимало батьків з дітьми, які відвідують черкаські гуртки. Тому насамперед цікаво було почути їх думку щодо пропонованого документу, який визначатиме розвиток цієї галузі до 2020 року.
Головуючий на засіданні заступник міського голови Станіслав Овчаренко повідомив присутнім, що пропозиції, озвучені виступаючими під час громадського обговорення, будуть враховані міською владою при корегуванні проекту Програми, а також братимуться до уваги членами виконавчого комітету та депутатами під час її розгляду та затвердження на виконкомі та сесії міської ради. 
2_409
Разом з тим, директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Марина Бакланова наголосила, що темою дискусії є саме проект. Тож ні про яке затвердження цієї Програми не йтиметься допоки не будуть враховані пропозиції громадськості. І саме для цього проводиться відповідне зібрання.
3_323
Під час презентації проекту Програми Марина Леонідівна детально окреслила напрямки розвитку позашкілля в Черкасах на найближчі п’ять років. А також визначила проблемні питання, які потребують негайного вирішення на місцевому та державному рівнях, аби ця галузь мала майбутнє.

Це, зокрема, стосується зміцнення матеріально-технічної бази таких закладів, забезпечення належного рівня оплати праці педагогічним працівникам, оновлення та покращення структури викладацького складу, розширення та удосконалення  роботи мережі позашкільних закладів Черкас.
1_487
На думку головного освітянина Черкас, реалізація цих факторів сприятиме охопленню максимальної кількості дітей позашкільними заняттями, тим самим забравши їх з вулиці.

Водночас Марина Бакланова акцентувала на унікальності цього проект Програми загалом в Україні. Оскільки він об’єднує в цілісну систему позашкілля культурного, спортивного та навчального напрямків.
4_230
– Це дасть змогу більш гнучко коригувати позашкільне навчання під потреби дітей та їх батьків. А  також – допоможе цілісно та більш ефективно підійти до використання бюджетних коштів, – відзначила Марина Леонідівна.
А от представники Черкаської обласної благодійної фундації «Паритет», які у співпраці з департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (за фінансової підтримки Фундації ПАУСІ, Європейського Союзу та Центральноєвропейської ініціативи) підготували Програму «Забезпечення громадського впливу у сфері розвитку позашкільних навчальних закладів у м. Черкаси» висловили альтернативну думку, сформовану під час громадського  опитування, щодо питань, на які міській владі необхідно звернути уваги у контексті розвитку позашкілля.
Представник фундації «Паритет» Таїсія Плахута озвучила такі пропозиції громадськості:

• Створити в Черкасах єдиний сайт, який міститиме повну інформацію про усі позашкільні заклади в місті та їх роботу;

• Міській владі здійснювати однаковий підхід при фінансуванні, як бюджетних, так і комерційних навчальних закладів позашкільної освіти;

• «Гроші мають ходити за дитиною». Тобто міська влада має фінансувати позашкільне навчання юних черкасців, незалежно від форми власності установи, які його надають;

• У позашкільному навчанні запроваджувати принципи «рівний-рівному». Тобто, залучати у навчальні процеси дітей старшого віку, які мають гарні показники в опануванні зазначеної тематики. Це дасть змогу максимально стерти межу між вихователем та дитиною та полегшити процес навчання;

• Перелік послуг з позашкільного навчання виносити на конкурс, за підсумками якого визначати кращі заклади, на які й виділяти бюджетне фінансування.

Чимало цікавих і доречних пропозицій під час виступів озвучували присутні в залі представники навчальних установ з позашкілля, а також батьки дітей, які їх відвідують. Зокрема, освітяни  та батьки нарікали на необхідності встановити єдині часові рамки навчання у школах, яке подекуди може розтягнутись і до п’ятої вечора за рахунок перенесення на більш пізній час перших занять. Таким чином школярі фізично  не встигають потрапити на гурткові заняття.
5_191
Йшлось і про мізерні зарплати вихователів, і про брак матеріальної бази та належних приміщень для проведення занять з позашкілля, і конкуренцію серед комерційних установ, які «забирають хліб» у бюджетних закладів. Адже ті нерідко мають гірші матеріальні умови для проведення занять, а отже подекуди програють приватним закладам, де позашкільне  навчання здійснюється виключно на платній основі.

Разом з тим, педагоги нагадали, що переважна більшість комунальних позашкільних закладів  працюють на безкоштовній основі (або, встановлюючи символічну плату), тим самим, надаючи можливість опановувати знання дітям з малозабезпечених родин.
9_75
Тож освітяни вунісон висловлювались за покращення умов у позашкільних установах  комунальної форми власності, виділяючи бюджетне фінансування лише для таких закладів. А також пропонували виключити можливість дотування з бюджету  приватників, які і так непогано почуваються, встановлюючи чималі розцінки за свої заняття.

Серед озвученого – присутні висловлювались за необхідність посилення у загальноосвітніх та позашкільних закладах міста національно-патріотичного виховання, яке є запорукою єдності нації та основою міцної держави, що особливо актуально нині в контексті подій на Сході України.
ВАРТО ЗНАТИ:

Ознайомитися зі змістом обговорюваного проекту Програми можна за гіперпосиланням bit.ly/grom-sl. За цим лінком  також є можливість дізнатися результати опитування дітей та батьків, думки представників позашкільних закладів комунальної та приватних форм власності,  а також експертів.

  Всі думки, озвучені під час громадського обговорення, 26 березня, будуть систематизовані та включені до  проекту Програми і винесені на розгляд сесії міської ради. Таким чином кожен черкащанин зможе вплинути на використання видатків міського бюджету для виховання дітей поза школою.

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку