На думку головного освітянина Черкас, реалізація цих факторів сприятиме охопленню максимальної кількості дітей позашкільними заняттями, тим самим забравши їх з вулиці.
А от представники Черкаської обласної благодійної фундації «Паритет», які у співпраці з департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (за фінансової підтримки Фундації ПАУСІ, Європейського Союзу та Центральноєвропейської ініціативи) підготували Програму «Забезпечення громадського впливу у сфері розвитку позашкільних навчальних закладів у м. Черкаси» висловили альтернативну думку, сформовану під час громадського опитування, щодо питань, на які міській владі необхідно звернути уваги у контексті розвитку позашкілля.
Представник фундації «Паритет» Таїсія Плахута озвучила такі пропозиції громадськості: • Створити в Черкасах єдиний сайт, який міститиме повну інформацію про усі позашкільні заклади в місті та їх роботу;
• Міській владі здійснювати однаковий підхід при фінансуванні, як бюджетних, так і комерційних навчальних закладів позашкільної освіти;
• «Гроші мають ходити за дитиною». Тобто міська влада має фінансувати позашкільне навчання юних черкасців, незалежно від форми власності установи, які його надають;
• У позашкільному навчанні запроваджувати принципи «рівний-рівному». Тобто, залучати у навчальні процеси дітей старшого віку, які мають гарні показники в опануванні зазначеної тематики. Це дасть змогу максимально стерти межу між вихователем та дитиною та полегшити процес навчання;
• Перелік послуг з позашкільного навчання виносити на конкурс, за підсумками якого визначати кращі заклади, на які й виділяти бюджетне фінансування.
| |
| |
Чимало цікавих і доречних пропозицій під час виступів озвучували присутні в залі представники навчальних установ з позашкілля, а також батьки дітей, які їх відвідують. Зокрема, освітяни та батьки нарікали на необхідності встановити єдині часові рамки навчання у школах, яке подекуди може розтягнутись і до п’ятої вечора за рахунок перенесення на більш пізній час перших занять. Таким чином школярі фізично не встигають потрапити на гурткові заняття.
Йшлось і про мізерні зарплати вихователів, і про брак матеріальної бази та належних приміщень для проведення занять з позашкілля, і конкуренцію серед комерційних установ, які «забирають хліб» у бюджетних закладів. Адже ті нерідко мають гірші матеріальні умови для проведення занять, а отже подекуди програють приватним закладам, де позашкільне навчання здійснюється виключно на платній основі.
Разом з тим, педагоги нагадали, що переважна більшість комунальних позашкільних закладів працюють на безкоштовній основі (або, встановлюючи символічну плату), тим самим, надаючи можливість опановувати знання дітям з малозабезпечених родин.
Тож освітяни вунісон висловлювались за покращення умов у позашкільних установах комунальної форми власності, виділяючи бюджетне фінансування лише для таких закладів. А також пропонували виключити можливість дотування з бюджету приватників, які і так непогано почуваються, встановлюючи чималі розцінки за свої заняття.
Серед озвученого – присутні висловлювались за необхідність посилення у загальноосвітніх та позашкільних закладах міста національно-патріотичного виховання, яке є запорукою єдності нації та основою міцної держави, що особливо актуально нині в контексті подій на Сході України.
ВАРТО ЗНАТИ:
Ознайомитися зі змістом обговорюваного проекту Програми можна за гіперпосиланням bit.ly/grom-sl. За цим лінком також є можливість дізнатися результати опитування дітей та батьків, думки представників позашкільних закладів комунальної та приватних форм власності, а також експертів.
Всі думки, озвучені під час громадського обговорення, 26 березня, будуть систематизовані та включені до проекту Програми і винесені на розгляд сесії міської ради. Таким чином кожен черкащанин зможе вплинути на використання видатків міського бюджету для виховання дітей поза школою.