Впровадження бережливого менеджменту - перший крок до нового розвитку економіки Черкащини

Експерт міжнародного рівня з 30-річним досвідом впровадження бережливого менеджменту виробництва (lean management) Марк УОРЕН (США) презентував результати експрес-огляду черкаських підприємств та надав практичні поради щодо оптимізації виробничих процесів.

Професійна діяльність Марка Уорена включає досвід роботи, як з малими підприємствами з чисельністю персоналу до 100 осіб, так і з потужними компаніями, що включені в рейтинг Fortune 500. Серед них Bosch, Lucas, Cummins, Ford та багато інших. У рамках ініційованого Громадянським рухом «За процвітання Черкащини» написання Стратегії розвитку економіки області-2030, Марк УОРЕН відвідав Черкаську область. На запрошенняГолови Громадянського руху Наталії НЕТОВКІНОЇ, експерт протягом місяця відвідував місцеві підприємства і безкоштовно консультував черкаських виробників і бізнесменів.

- Підприємства, які я відвідав, працюють і у сільському господарстві, і у переробній галузі, а також у сфері виробництва. Стан підприємств також варіювався від перебування на межі виживання до більш успішного функціонування. І я побачив дві компанії, які вже нині цілком відповідають європейським стандартам виробництва, – зазначив Марк Уорен. – Власне, ці дві компанії можуть слугувати прикладом для решти. Це – “Юрія-Фарм” та “Манеж”. Також, я помітив, що компанії, які я відвідав, здатні виробляти більше продукції, можуть значно збільшити свою частку на ринку. Коли я сюди приїхав, то гадав, що бізнеси тут потребують навчання процесам виробництва. Проте виявилося, що вони потребують збільшення бази клієнтів. Та все, що необхідно для цього, вже містить сам ринок. На стабільному ринку домінують три компанії. Якщо ваша компанія не входить до їх числа, маєте замислитися над тим, чому споживачі вибирають ваших конкурентів.

За словами експерта, попри значну різницю у кінцевій продукції компаній та ринках, на яких вони працюють, усі прагнення керівників бізнесів зводилися до трьох основних бажань: збільшення клієнтської бази, притік інвестицій та прихід інвесторів, оновлення технологій та обладнання. Марк Уорен зазначає, що у схожій ситуації опинилися американські компанії у 70-х роках минулого століття, коли постало питання жорсткої конкуренції з Японією. У результаті тривалих пошуків компанії нарешті дійшли того, що слід щонайбільше орієнтуватися на клієнта і шукати способи визначити бажання кінцевого споживача. Власне, розширення клієнтської бази, “створення власного клієнта” закладає підвалини успіху компанії.

– Під час відвідування підприємств цікаво було спостерігати, як на підприємствах ідеї Марка ловлять усі – від директорів до звичайних робітників. І це показник, що нам дійсно потрібен був цей свіжий фаховий погляд, – підкреслила Наталія НЕТОВКІНА.

У цілому, впродовж місяця Марк УОРЕН побував на 33 підприємствах Черкас, Драбова, Кам’янки, Умані, Чорнобаю, Чигирина, Золотоноші, Шполи, Сміли. Тож фахові консультації експерта отримали такі підприємства, як ТОВ «Шеколан», «Етуаль – метал», Меблева фабрика «МІКС», «Гранд Маркет», завод «Богдан», «Юрія Фарм», молокозавод «Юрія», кондитерська фабрика «Меркурій» та інші.

Ті, хто мав нагоду поспілкуватися з експертом, відзначають актуальність та бюджетність запропонованих ним ініціатив, що є особливо цінним у теперішніх економічних реаліях. Більшість порад експерта не потребує значних капіталовкладень, натомість в перспективі дає значну економію коштів.

Компанія «Юрія-фарм» на ринку вже 6 років, і зараз займає четверте місце на ринку України. Керівництво ставить перед собою завдання вийти в лідери ринку. Тому консультація експерта якраз була дуже своєчасною.

–​ Марк зміг одразу “діагностувати” ті ланки виробництва, які потребують вдосконалення. Ми працюємо, але не бачимо цього. Марк приїхав і одразу вказав: отут і отут можуть бути «вузькі» місця, на які вам потрібно звернути увагу. Тому оці моменти показали нам, над чим треба працювати, що варто покращити, щоб увійти в трійку лідерів серед підприємств. І я переконаний, що вихід у лідери ринку можливий буде за рахунок подальшого розвитку бережливого менеджменту на підприємстві. Я також переконаний, що наш приклад свідчить, що регіональні виробництва можуть серйозно конкурувати із столичними компаніями та підприємствами міст-мільйонників, – говорить начальник аналітичного сектору наукового центру ТОВ “Юрія-Фарм” Руслан Візір.

Під час презентації Марк УОРЕН навів низку прикладів, як впровадження бережливого менеджменту допомагає вийти із замкненого кола проблем на новий рівень розвитку. Зокрема, саме новий підхід у виробництві став основою відродження економіки зруйнованої війною Японії наприкінці 40-х років минулого століття.

– Мені часто ставлять запитання як можна вийти із замкненого кола, де нестача коштів породжує інші проблеми. Я відповідаю – якщо ви опинилися в ямі – просто перестаньте копати! Озирніться навкруги – важливе рішення може бути поруч, – стверджує експерт.

Голова Громадянського руху «За процвітання Черкащини» Наталія НЕТОВКІНАвідзначила, що висновки та поради експерта будуть використовуватися при написанні Стратегії розвитку економіки області-2030.

- Бережливе управління тільки набуває поширення у нашій країні, але воно вже є обов’язковим сегментом уваги на підприємствах Європи та Америки, – зазначила голова Громадянського руху “За процвітання Черкащини” Наталія Нетовкіна. – За рахунок впровадження методик бережливого менеджменту зменшення виробничих витрат на підприємстві може сягнути до 30%. Завтра наші підприємства конкуруватимуть у відкритому ринку з європейськими і саме тому ми ініціювали створення економічної стратегії області, - зазначила Наталія НЕТОВКІНА.

Довідка. З 2002 року Марк УОРЕН консультує персонал факультету промислової інженерії (Industrial Engeneering) Університету штату Огайо (США) з питань впровадження бережливого менеджменту (Lean Management).

Консультаційну діяльність в Україні Марк УОРЕН розпочав на запрошення Фонду України-США за Програмою розвитку малих міст України (2005-2006), і його професійна діяльність присвячена практичному вирішенню проблеми стабільності і економічності виробництва, аналізу недоліків і збоїв у виробництві, послідовному впровадженню удосконалень виробництва, раціонального розміщення обладнання і використанню виробничого простору.

Перший проект запровадження бережливого виробництва (lean production) був реалізований Марком УОРЕНОМ ще в 1980 році, економічний ефект в результаті здійсненого переоснащення склав 200 тисяч доларів на рік. Розроблений Марком УОРЕНОМ «Тріейдж-метод» для промисловості дав змогу вирішити хронічні проблеми якості та реалізації продукції на 5-х консультованих заводах та протягом 6-х місяців скоротити рівень повернення споживачами продукції з 30% до 0,2%.

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку