
Прибрати «озеро імені Одарича» у Черкасах коштує мільйони гривень
Після кожної зливи дорога біля літака у Південно-Західному районі починає нагадувати Венецію. Коли нарешті калюжа, яку в народі іменують “озеро імені Одарича”, раз і назавжди зникне – наразі сказати складно, проте виходи з цієї ситуації у міста все ж є.
Начальник управління вуличної інфраструктури департаменту ЖКК Сергій Отрешко у ексклюзивному коментарі порталу “Про Все” повідомив, що така калюжа утворювалася на цій ділянці постійно, проте тривалість «застою» там води була меншою. Причиною цього є те, що по вулиці Смілянській взагалі відсутня зливова каналізація.
- Зливова каналізація по вулиці Смілянській взагалі відсутня, вона закінчується біля залізничного мосту (неподалік стадіону). На літаку є два колодязі, які врізані в фекальний колектор Водоканалу. Півтора місяці тому, коли на Водоканалі відбулася аварія (на перехресті Громова-Джалія), вони перестали приймати у свій колектор воду з літака, тому що він би не справився. Відповідно через це тоді опади взагалі не було куди дівати, і їх почали відкачувати в паркове озеро, потім намагалися водовозками вивозити. На сьогодні там ремонт колектору завершився, це з’єднання відновлено (наших зливових колодязів з колектором). Тому дощова вода не в оптимальний час, не відразу, але буде з літака сходити, – пояснив Сергій Отрешко.
Проблема на тій ділянці була завжди. Але якщо ще 10 років тому насоси спокійно справлялися як з дощовою водою, так і з каналізаційними стоками в Хімселищі, то з часом труби старіли і зношувалися, і Водоканал обмежував надходження дощової води у свій колектор, щоб взагалі не зірвати відведення каналізаційних вод в мікрорайоні. Тому з кожним разом ця проблема набувала все більшого масштабу.
Наразі є кілька шляхів виходу з цієї ситуації. Найвірніший і найдорожчий – прокладання каналізації. Коштувати таке задоволення Черкасам буде приблизно 4-5 мільйонів гривень.
- Але це тимчасове вирішення проблеми, оскільки сама річка ледве витримує ті води, які потрапляють в неї із залізничного вокзалу, якщо у неї ще почнуть скидати води з літака, то вона взагалі буде виходити з берегів. У нас є законсервований колектор глибинного залягання, він закінчується в районі готелю Росава, діаметром до 3 метрів, і глибиною залягання десь метрів 20. Але він не добудований, за часів соціалізму його не встигли довести до ладу. Щоб його задіяти – потрібні великі кошти, близько 100 млн грн., – розповів начальник управління вуличної інфраструктури.
Ще один варіант вирішення – це задіяти існуючий колектор, який у свій час починали будувати від аеропорту до літака. Такий варіант відведення дощової води є найреальнішим та найдешевшим.
- Колектор потребує капітального ремонту, гроші на це закладені. Він має не той ухил, щоб цю проблему вирішити, потрібно зробити зворотній ухил і влаштувати таке саме накопичувальне озеро в районі аеропорту. Це є наразі найреальніший і найдешевший варіант, вартість таких робіт може становити максимум 1,5 млн. грн. Зараз тривають передпроектні роботи, – наголосив Сергій Отрешко.
Він також зауважив, що наразі важко спрогнозувати, коли цю ситуацію з величезною калюжою біля літака буде вирішено. Проте, він має надію, що якийсь варіант її вирішення до зими буде знайдено.