
Деякі черкащани чекали по п’ять годин у черзі до ЦНАПу
Як довго ви чекали в черзі на отримання послуги? Чи були привітними з вами працівники? Як би ви у цілому оцінили роботу Черкаського ЦНАПу? На ці та інші питання відповідали черкащани під час анкетування, яке було проведено громадськими активістами у Центрі надання адміністративних послуг Черкас.
Черкаська міська молодіжна громадська організація «Демократичні перетворення України протягом лютого – липня реалізовує у Черкасах проект за підтримки ЄС та ПРООН «Проведення громадського моніторингу якості надання адміністративних послуг ЦНАП м. Черкаси». Метою проекту було оцінити, наскільки добре працює Черкаський ЦНАП, які є проблеми та що треба зробити аби центр працював краще пише видання "Про Головне".
У рамках проекту активісти перевірили, чи не вимагають у ЦНАПі додаткових документів, не передбачених законом, чи у відведені законом терміни надаються послуги. Також було проведено опитування серед клієнтів ЦНАПу, наскільки вони задоволені якістю послуг. Спеціально розроблені анкети анонімно заповнили близько 250 черкащан.
Результати такі: переважна більшість опитаних (78%) звертаються до Центру надання адміністративних послуг щодо отримання конкретної послуги і лише кожен п’ятий відвідувач (22% від опитаних) приходив до ЦНАПу, щоб отримати консультації або інформацію.
На запитання: «Як довго Вам довелося чекати в черзі на отримання послуги?» 35% опитаних відповіли, що чекати їм не довелося, 27% чекали в черзі до 10 хвилин, 13% чекали до 30 хвилин, 7% — до 60 хвилин, 18% – понад годину.
- Деякі черкащани, аби потрапити на прийом, сиділи в черзі у Черкаському ЦНАПі по дві, три, навіть по п’ять годин. Найчастіше такі випадки трапляються тоді, коли відвідувачу необхідно оформити документи на землю, квартиру чи будинок тощо, — зазначає голова ЧММГО «Демократичні перетворення України» Михайло Малінін.
За словами начальника відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Світлани Шуляк-Гончаренко,черги зумовлені кількома причинами. По-перше, внесенням значної кількості інформації до реєстру.
- В середньому на одного відвідувача витрачається близько 10 хвилин. От і порахуйте, якщо перед вами в черзі 10 осіб, то вам доведеться чекати більше 1,5 години, — зазначає Світлана Шуляк-Гончаренко.
Також значної роботи додають запити і звернення представників інших державних органів влади, зокрема, прокуратури та податкової. Так, наприклад, у представника з прокуратури може бути кілька десятків різних запитів. А на це також потрібен час!
Тому однією з рекомендацій громадських активістів є відкриття доступу державних реєстрів для представників податкової та правоохоронних органів.
В цілому, позитивно роботу ЦНАПу оцінює 82% черкащан (оцінку «дуже добре» поставили 38%, а оцінку «добре» — 44%). За підсумками проведеного моніторингу активісти розробили рекомендації шодо покращення різних аспектів роботи ЦНАПу, які були представлені представникам Черкаської облдержадміністрації, керівництву ЦНАПів Черкас, Золотоноші, Канева, Сміли, Чигирина і ті пообіцяли їх врахувати у своїй роботі.