• Головна
  • Як черкащан обманюють в кафе і ресторанах
09:11, 29 липня 2014 р.

Як черкащан обманюють в кафе і ресторанах

Зовсім недавно, зустрівшись галасливою компанією друзів і приємно провівши час за чашкою кави і розмовами в затишному кафе в центрі міста, ми вже зібралися розходитися і попросили принести рахунок. Коли ми з ним ознайомилися, то виявили, що туди були включені страви та напої, які ми замовили, але які до нас на столик з невідомих причин так і не потрапили.

Зрозуміло, що ми підкликали дівчину-офіціантку і зажадали роз’яснень. Відійшовши на одну хвилинку (як вона пояснила, для того щоб з’ясувати, чи ніхто з офіціантів не приводив нам замовлення в її відсутність), вона повернулася з вибаченнями (вибачте, помилочка вийшла) і новим, на цей раз відповідним нашому реальному замовленням рахунком. Ця ситуація і змусила мене задуматися про те, як часто такого роду «помилки» допускають працівники кафе/ресторанів і що мало місце в нашому випадку — банальна помилка офіціантки або спосіб заробити на неуважності відвідувачів.

Опитавши своїх знайомих, з якими траплялися подібні оказії раніше, я виявила, що існує кілька схем по виманювання грошей у відвідувачів з боку адміністрації кафе і молодшого обслуговуючого персоналу (офіціантів, барменів). Розглянемо їх детальніше.

Прийоми з боку адміністрації

1. В рахунок без попереднього повідомлення включається вартість «музичного оформлення» або ж автоматично вносяться «чайові» офіціантові. Якщо ви прийшли в кафе або ресторан, де є «жива музика», не полінуйтеся запитати, скільки вам доведеться заплатити за подібне задоволення. Дуже часто працівники ресторанів не інформують про це відвідувачів, хоча в Законі України «Про захист прав споживачів» сказано про те, що «споживач має право на одержання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари (роботи, послуги), що забезпечує можливість їх компетентного вибору» (Стаття 18 пункт 1). Таким чином, за музичне оформлення і за обслуговування офіціанту вашого столика потрібно платити лише в тому випадку, якщо це було умовою договору, оголошеного вам до прийняття рішення скористатися послугою ресторану/кафе. Ця умова має бути розміщеною на видному місці біля входу або на самому початку меню, але ніяк не в чеку, який ви отримуєте після надання послуги. У разі ж, коли в рахунок автоматично включається вартість певних послуг (без попереднього повідомлення), вас просто позбавляють можливості вибирати — відвідувати чи ні заклад на таких умовах. Згідно з приписами, зазначеним у Законі, така умова договору є недійсною, і ви маєте повне право не платити.

2. У меню не відображено, як визначається вартість фруктів (поштучно, за 100 грамів), салатів (за порцію, за 100 грамів). Так, одна моя подруга замовила в кафе грушу, навпроти якої в меню стояла ціна «10 гривень». Однак, коли їй принесли рахунок, з’ясувалося, що в меню була вказана вартість 100 грамів фруктової нарізки. Груша ж, яку замовила моя подруга, затягла на півкілограма, так що їй довелося викласти за нарізку 50 гривень, хоча, за її твердженням, фрукт важив на 100-150 грамів менше, ніж було вказано в рахунку. Так як просити зважити в її присутності з’їдену їй же грушу не представлялося можливим, нічого іншого, ніж розплатитися і залишити цей заклад, де її так спритно обвели навколо пальця, моя подруга зрозуміти не могла.

Обман з боку молодшого обслуговуючого персоналу

Одна моя знайома працює барменом-офіціантом. Вона-то і повідала мені кілька секретів нечистих на руку працівників кафе і ресторанів.

1. Недолив. Це найбільш поширений вид обману. Якщо в інгредієнтах коктейлю значиться лід, і це зазначено в меню, то обдурити вас буде нескладно, адже досить декількох кубиків льоду, і бармен може спокійно заощадити 50-80 мл. дорогого віскі (або рому). Якщо ж у меню зазначений коктейль на 200 мл., І його приносять в келиху на 200 мл, але з льодом, який не значиться в меню, значить, вас уже обдурили: коктейль з льодом повинен подаватися в стакані на 100 мл. більше. У хорошому барі лід подається окремо, або напої готують прямо при вас, щоб відвідувач завжди бачив, що і скільки наливається в стакан і скільки льоду туди кладеться.

2. Заміна одних інгредієнтів іншими, більш дешевими.Так, моя знайома розповіла, що один раз, обслуговуючи столик, принесла замість замовлених двох чарок коньяку п’ятирічної витримки, коньяк витримки трирічної (вигода — 15-20 гривень), а відвідувачі ніякої різниці не помітили. Також вона часто замінює якісне вино, горілку (якщо дешеву горілку завчасно охолодити, то за смаком вона не відрізнятиметься від дорогої), дешевшими аналогами і при цьому різницю кладе собі в кишеню (часом за один вечір їй вдається заробити до 70 гривень не вважаючи чайових). Вона повідала, що такі махінації дуже просто провертати з захмелілими клієнтами.

До речі, ви ще легко відбувся, якщо замість улюбленого пива вам принесуть якусь третьосортну гидоту, адже багато бармени промишляють тим, що зливають залишки з келихів в інший посуд, видаючи вийшов сурогат за відому марку пива.

3. Продаж недоїдків. Цей спосіб обману зустрічається часто-густо. Суть його в тому, що вже приготовані, але не з’їдені клієнтом продукти залишають до наступного аналогічного замовлення, а якщо страву з аналогічними компонентами не замовити сьогодні, продукти лежать в холодильнику до наступного дня. Найбільш часто в цій шахрайській схемі використовуються зелень, овочі, сирна та м’ясна нарізка.

4. Махінації з рахунком. Схем обману існує декілька. Приміром, в рахунок можуть включити те, що ви замовили, але що вам «забули» принести (як в історії з моїми друзями). Також відомі випадки, коли до суми замовлення просто-напросто «приписували» зайві 30-40 гривень.

Іноді в закладах нижче середнього рівня (кафе і закусочних) офіціанти спеціально тягнуть час з чеком і здачею, щоб відвідувачеві набридло чекати, і він пішов. Найчастіше такого обдурюванню піддаються чоловіки в компанії жінки, чоловіки в такій ситуації чомусь відчувають незручність і залишають заклад, залишаючи офіціантові «на чай» до 30% від суми замовлення, хоча навіть 15% вважається багато. У хороших же закладах офіціанти приносять рахунок якнайшвидше, адже чим швидше вони це зроблять, тим швидше столик займуть нові клієнти.

Ось кілька порад щодо того, як можна вберегтися від обману в кафе і ресторанах:

1. По можливості не замовляйте соки та спиртні напої на розлив (просіть принести склянку і сік в пакеті чи пляшку вина, але відкрити її при вас). А замовляючи напої великого обсягу, наприклад, пиво, яке зазвичай розливають в келихи від 400 до 800 мл., зверніть увагу на посуд. Якщо раптом вам принесли напій не в тому посуді, в якій приносили до цього, то це вже одна з ознак махінації — гуртки для пива можуть виявитися меншого обсягу. На жаль, не кожен зможе визначити недолив в такому випадку. Навіть якщо у вас залишився на столі той перший келих, на вагу ви нічого не визначите, адже товщина скла у келихів різна. Ну, хіба що прямо за столиком почнете переливати пиво з одного посуду в іншу.

2. Будьте гранично уважні, коли вам приносять рахунок. Порівняйте ціни, зазначені в меню і в рахунку, подивіться, чи не просять вас заплатити за те, що ви не замовляли.

3. Не соромтеся запитувати, якщо чогось не розумієте або якщо помітили помилку, адже платити вам доведеться з власної кишені.

4. Намагайтеся ходити тільки в ті заклади, які вам рекомендують друзі та знайомі і персонал яких не був помічений у шахрайських махінаціях.

Пам’ятайте — обдурити можуть скрізь: і в закусочній, і в дорогому ресторані. Просто в одних місцях це роблять більш мистецьки, ніж в інших. 

cred-fin.ru

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ресторани #обман #Черкаси
Останні новини
Оголошення
live comments feed...