Як черкащан обманюють в кафе і ресторанах

Зовсім недавно, зустрівшись галасливою компанією друзів і приємно провівши час за чашкою кави і розмовами в затишному кафе в центрі міста, ми вже зібралися розходитися і попросили принести рахунок. Коли ми з ним ознайомилися, то виявили, що туди були включені страви та напої, які ми замовили, але які до нас на столик з невідомих причин так і не потрапили.

Зрозуміло, що ми підкликали дівчину-офіціантку і зажадали роз’яснень. Відійшовши на одну хвилинку (як вона пояснила, для того щоб з’ясувати, чи ніхто з офіціантів не приводив нам замовлення в її відсутність), вона повернулася з вибаченнями (вибачте, помилочка вийшла) і новим, на цей раз відповідним нашому реальному замовленням рахунком. Ця ситуація і змусила мене задуматися про те, як часто такого роду «помилки» допускають працівники кафе/ресторанів і що мало місце в нашому випадку — банальна помилка офіціантки або спосіб заробити на неуважності відвідувачів.

Опитавши своїх знайомих, з якими траплялися подібні оказії раніше, я виявила, що існує кілька схем по виманювання грошей у відвідувачів з боку адміністрації кафе і молодшого обслуговуючого персоналу (офіціантів, барменів). Розглянемо їх детальніше.

Прийоми з боку адміністрації

1. В рахунок без попереднього повідомлення включається вартість «музичного оформлення» або ж автоматично вносяться «чайові» офіціантові. Якщо ви прийшли в кафе або ресторан, де є «жива музика», не полінуйтеся запитати, скільки вам доведеться заплатити за подібне задоволення. Дуже часто працівники ресторанів не інформують про це відвідувачів, хоча в Законі України «Про захист прав споживачів» сказано про те, що «споживач має право на одержання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари (роботи, послуги), що забезпечує можливість їх компетентного вибору» (Стаття 18 пункт 1). Таким чином, за музичне оформлення і за обслуговування офіціанту вашого столика потрібно платити лише в тому випадку, якщо це було умовою договору, оголошеного вам до прийняття рішення скористатися послугою ресторану/кафе. Ця умова має бути розміщеною на видному місці біля входу або на самому початку меню, але ніяк не в чеку, який ви отримуєте після надання послуги. У разі ж, коли в рахунок автоматично включається вартість певних послуг (без попереднього повідомлення), вас просто позбавляють можливості вибирати — відвідувати чи ні заклад на таких умовах. Згідно з приписами, зазначеним у Законі, така умова договору є недійсною, і ви маєте повне право не платити.

2. У меню не відображено, як визначається вартість фруктів (поштучно, за 100 грамів), салатів (за порцію, за 100 грамів). Так, одна моя подруга замовила в кафе грушу, навпроти якої в меню стояла ціна «10 гривень». Однак, коли їй принесли рахунок, з’ясувалося, що в меню була вказана вартість 100 грамів фруктової нарізки. Груша ж, яку замовила моя подруга, затягла на півкілограма, так що їй довелося викласти за нарізку 50 гривень, хоча, за її твердженням, фрукт важив на 100-150 грамів менше, ніж було вказано в рахунку. Так як просити зважити в її присутності з’їдену їй же грушу не представлялося можливим, нічого іншого, ніж розплатитися і залишити цей заклад, де її так спритно обвели навколо пальця, моя подруга зрозуміти не могла.

Обман з боку молодшого обслуговуючого персоналу

Одна моя знайома працює барменом-офіціантом. Вона-то і повідала мені кілька секретів нечистих на руку працівників кафе і ресторанів.

1. Недолив. Це найбільш поширений вид обману. Якщо в інгредієнтах коктейлю значиться лід, і це зазначено в меню, то обдурити вас буде нескладно, адже досить декількох кубиків льоду, і бармен може спокійно заощадити 50-80 мл. дорогого віскі (або рому). Якщо ж у меню зазначений коктейль на 200 мл., І його приносять в келиху на 200 мл, але з льодом, який не значиться в меню, значить, вас уже обдурили: коктейль з льодом повинен подаватися в стакані на 100 мл. більше. У хорошому барі лід подається окремо, або напої готують прямо при вас, щоб відвідувач завжди бачив, що і скільки наливається в стакан і скільки льоду туди кладеться.

2. Заміна одних інгредієнтів іншими, більш дешевими.Так, моя знайома розповіла, що один раз, обслуговуючи столик, принесла замість замовлених двох чарок коньяку п’ятирічної витримки, коньяк витримки трирічної (вигода — 15-20 гривень), а відвідувачі ніякої різниці не помітили. Також вона часто замінює якісне вино, горілку (якщо дешеву горілку завчасно охолодити, то за смаком вона не відрізнятиметься від дорогої), дешевшими аналогами і при цьому різницю кладе собі в кишеню (часом за один вечір їй вдається заробити до 70 гривень не вважаючи чайових). Вона повідала, що такі махінації дуже просто провертати з захмелілими клієнтами.

До речі, ви ще легко відбувся, якщо замість улюбленого пива вам принесуть якусь третьосортну гидоту, адже багато бармени промишляють тим, що зливають залишки з келихів в інший посуд, видаючи вийшов сурогат за відому марку пива.

3. Продаж недоїдків. Цей спосіб обману зустрічається часто-густо. Суть його в тому, що вже приготовані, але не з’їдені клієнтом продукти залишають до наступного аналогічного замовлення, а якщо страву з аналогічними компонентами не замовити сьогодні, продукти лежать в холодильнику до наступного дня. Найбільш часто в цій шахрайській схемі використовуються зелень, овочі, сирна та м’ясна нарізка.

4. Махінації з рахунком. Схем обману існує декілька. Приміром, в рахунок можуть включити те, що ви замовили, але що вам «забули» принести (як в історії з моїми друзями). Також відомі випадки, коли до суми замовлення просто-напросто «приписували» зайві 30-40 гривень.

Іноді в закладах нижче середнього рівня (кафе і закусочних) офіціанти спеціально тягнуть час з чеком і здачею, щоб відвідувачеві набридло чекати, і він пішов. Найчастіше такого обдурюванню піддаються чоловіки в компанії жінки, чоловіки в такій ситуації чомусь відчувають незручність і залишають заклад, залишаючи офіціантові «на чай» до 30% від суми замовлення, хоча навіть 15% вважається багато. У хороших же закладах офіціанти приносять рахунок якнайшвидше, адже чим швидше вони це зроблять, тим швидше столик займуть нові клієнти.

Ось кілька порад щодо того, як можна вберегтися від обману в кафе і ресторанах:

1. По можливості не замовляйте соки та спиртні напої на розлив (просіть принести склянку і сік в пакеті чи пляшку вина, але відкрити її при вас). А замовляючи напої великого обсягу, наприклад, пиво, яке зазвичай розливають в келихи від 400 до 800 мл., зверніть увагу на посуд. Якщо раптом вам принесли напій не в тому посуді, в якій приносили до цього, то це вже одна з ознак махінації — гуртки для пива можуть виявитися меншого обсягу. На жаль, не кожен зможе визначити недолив в такому випадку. Навіть якщо у вас залишився на столі той перший келих, на вагу ви нічого не визначите, адже товщина скла у келихів різна. Ну, хіба що прямо за столиком почнете переливати пиво з одного посуду в іншу.

2. Будьте гранично уважні, коли вам приносять рахунок. Порівняйте ціни, зазначені в меню і в рахунку, подивіться, чи не просять вас заплатити за те, що ви не замовляли.

3. Не соромтеся запитувати, якщо чогось не розумієте або якщо помітили помилку, адже платити вам доведеться з власної кишені.

4. Намагайтеся ходити тільки в ті заклади, які вам рекомендують друзі та знайомі і персонал яких не був помічений у шахрайських махінаціях.

Пам’ятайте — обдурити можуть скрізь: і в закусочній, і в дорогому ресторані. Просто в одних місцях це роблять більш мистецьки, ніж в інших. 

cred-fin.ru

ресторани обман Черкаси
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Новини компаній
Футболки чоловічі від New Balance - спорт або кежуал Компанія безперечно є одним із лідерів ринку у галузі спортивного взуття. Але якщо ви оминали колекції фірмового одягу - даремно, адже їх технологічність повністю відповідає високим стандартам та репутації New Balance. Взагалі ще з 1978 рогу бренд почав розробляти повний набір амуніції для атлетів, і за цей час його дійсно можна вважати єкспертом галузі, який сумлінно ставиться не тільки до виконання фак...
Новини компаній
Прекрасне місто Черкаси недарма називають одним з найкрасивіших міст на правому березі Дніпра та серцем центральної частини України. Воно відоме своєю багатою історією та безцінною архітектурною спадщиною. Особливу славу Черкасам принесло вільне й волелюбне козацтво, величезне значення історико-культурної спадщини якого важко переоцінити. Сьогодні місто є значущим економічним, культурним та науковим центром. У ньому тісно переплетені історія та сучасність....
Новини компаній
За даними Міжнародної діабетичної федерації та Всесвітньої організації охорони здоров’я, захворюваність на цукровий діабет у світі зросла у чотири рази за останні 30-40 років та сягнула рівня пандемії ХХІ століття. Якщо у 1980 році на цукровий діабет хворіли 108 мільйонів людей, то у 2019 ця кількість становила близько 463 мільйонів, а до 2045 року сягне 700 мільйонів. Україна не є винятком: із кожним роком усе більше українців потребують якісного лікуванн...
Реклама
Мінеральне добриво, безпосередньо впливає на кількість і якість сільськогосподарських культур, є одним з найбільш важливих факторів і має величезне значення для підвищення врожайності і не тільки в весняний період польових робіт, але і протягом всього зростання сільськогосподарських культур. Компанія «TerraGrain» є імпортером мінеральних добрив виробників Luvena, GrupaAzoty і інших компаній. На сайті: https://terragrain.eu,  представлений каталог з азотним...
Реклама
Люди з давніх часів шукають секрет вічної молодості. І хоча останні досягнення медицини здатні продовжити життя, чарівної пігулки ще не придумано. Рано чи пізно настає момент, коли роки беруть своє, і ваші літні родичі, які колись дбали про вас, самі потребують турботи та догляду. Особливості догляду за літніми людьми Догляд за літніми людьми - непроста і дуже серйозна справа, з особливостями виконання якої ви ознайомитеся на сайті https://dom-prestarelih....
Новини компаній
Дуже часто у віддалених населених пунктах, люди стикаються з проблемою освітлення доріг. Іноді це пов'язано з простою відсутністю можливості провести освітлення по лінії електропередач. На щастя, зараз з'явилася можливість встановити системи автономного освітлення! Система автономного освітлення (САО) - це змонтована сонячна панель і світлодіодний світильник на опорі. Впродовж дня сонячна енергія накопичується в акумуляторі, з настанням темряви включається...
Реклама
Пультова охорона - сигналізація - вдає із себе комплекс технічних засобів і фізичних сил, що забезпечують цілодобове спостереження, і охорону з можливістю оповіщення власника приватної або державної власності, або реагуванням мобільної групи. Продавати і надавати послугу пультової охорони можуть як державні спеціальні підрозділи, так і приватні фірми. Вам варто пройти за посиланням https://legion-security.com.ua/ohrannoe-agentstvo-na-tairova/ та більш докл...
Реклама
Однією із популярних розваг на курортах України є відвідування дельфінаріїв. В умовах посткарантинного літа їх відкриття перенеслося на більш пізні дати, ніж це буває зазвичай, а деякі об'єкти тільки планують розпочати роботу. Яка ситуація в мережі дельфінаріїв «Оскар» повідомляє  прес-служба мережі дельфінаріїв. Карантинні заходи в Україні продовжують поступово послаблятися, а разом із тим відновлюється і робота багатьох закладів. З настанням періоду літн...
Новини компаній
З кожним наступним роком планшети стають такими ж популярними цифровими девайсами, як і смартфони, виступаючи відмінним аналогом більш важкого і громіздкого ноутбука. Планшети зазвичай дають дітям в школу, з ними подорожують, використовують для ігор і в роботі. Підвищена увага з боку користувачів, особливо з боку підростаючого покоління, до мобільних девайсів зазначеного типу, призводить до їх частих падінь і поломок, що вимагає частих ремонтів. Для того,...