«Рішення виконкому підняти ціни на проїзд — антинародне», — батьківщинівець

З 7 липня жителі обласного центру їздять у маршрутних таксі громадського транспорту за 3 грн. Нововстановлений тариф в Черкасах є одним з найвищих по країні. Підняттю ціни передували громадські слухання та погрози мера Сергія Одарича перевізникам про те, що якщо ті не будуть діяти відкрито і показувати свої розрахунки будуть переглядатися конкурсні умови.

Однак, як виявилося, показові погрози та проведення громадських слухань були лише підготовкою громадської думки до підвищення вартості. Як умілий піарщик, Сергій Олегович зумів за місяць обговорень та узгоджень промити мізки містянам і факт залишається фактом – ціни на проїзд нині складають 3 грн.

Вже з перших днів підвищення-покращення, депутати міської ради на сесії 8 липня підтримали запит депутата міської ради Миколи Добровольського щодо вивчення питання перегляду ціни на проїзд, звичайно, що в бік її зменшення. Тоді запит підтримали 57 депутатів і міський голова Сергій Одарич. 

Однак дуже скоро міський виконавчий комітет не напружуючись у дослідженні підвищення вартості проїзду дав відповідь за підписом Сергія Одарича – «скасування рішення про підвищення проїзду є недоцільним». Фото відповідні додається внизу в фотогалереї. 

З цього приводу журналісти порталу Кропива поспілкувалися з ініціатором запиту депутатом Миколою Добровольським.

— Ви задоволені відповіддю міського голови на Ваш запит щодо обґрунтованості підвищення цін на проїзд в маршрутках?

— Я не можу це словоблуддя розцінювати як відповідь міського голови. Це типова відписка посадової особи, яка не дотримується свого слова і маніпулює громадською думкою. Якщо б він відверто сказав виборцям, що коли прийде до влади одним з перших прийме рішення про підвищення проїзду, більша частина черкасців навряд чи б за нього проголосувала. Тепер, мабуть, його тролі напишуть, що це перший пункт його транспортної реформи, а він про неї попереджав.

— З самого початку постановка питання, яке підтримали 57 депутатів виглядала цілком популістично, оскільки тарифи на проїзд вже підняли. І мало вірилося в те, що вже після зростання ціни, хтось її буде знижувати. Це була піар-акція чи Ви дійсно сподівалися на зниження ціни?

— Навіщо тоді обирати міську раду, розвивати самоврядування, якщо рішення цього органу народовладдя вважати популістськими. Міська рада згідно закону має повноваження відміняти рішення виконкому. Виконком підзвітний міській раді, а не навпаки. Біда у тому, що в нас працює ще старий виконком, якому чим нам гірше,тим йому краще. 

Рішення цього старого комуністично-регіоналівського виконкому, підписане новообраним міським головою, в умовах війни, підвищення цін на газ, стрімкого зростання цін, є антинародним. Тариф на послуги перевезення пасажирів маршрутними таксі в розмірі 3.00 грн. був визначений з порушеннями порядку формування та без достатнього економічного обґрунтування їх розміру, без розкриття всієї структури тарифу і показників прибутковості.

До речі, на відміну від Черкас, міські голови і виконкоми інших міст розуміють, що пояси треба затягувати не тільки людям, а й чиновникам, і перевізникам.

Не погодилися підвищити тарифи, зокрема у Луцьку, Рівному,Кіровограді та інших містах. У Сумах вартість проїзду складає 2 грн. То що вони популісти?
Чи популісти перевізники, які і після підвищення тарифу перевозили пасажирів за старою ціною? 

Я зустрічався з керівником підприємства АвтоТюл Ігорем Петровичем Ганжою. Його підприємство незважаючи на підвищення цін на пальне, знайшло можливість перевозити пасажирів по маршруту №36 «Річковий вокзал-Сумгаїтська» за 2 грн. за квіток по маршруту №36. Він розповів, що вартість проїзду у 2 грн не є досить прибутковою, але така ціна покриває затрати, що дає можливість підприємству виживати. Звісно, що про розвиток и прибуток, коли йде війна і народ ледве зводить кінці з кінцями, мова не йде. Ігор Ганжа це розуміє. Що робить виконком? Замість того, щоб вивчити досвід, підтримати перевізника департамент економіки звернувся до РВ АМКУ з вимогою перевірити наскільки ціна послуги на цьому маршруті відповідає законодавству з питань конкуренції. У результаті перевізник був змушений підвищити тариф до 3 грн. Чи можна такі діі виконкому вважати здійсненими в інтересах громади? Ні!

— Міський голова, який спочатку підтримав ваш запит, відповідаючи на нього ж зазначає, що була дотримана вся процедура з підняття тарифів та проведені громадські слухання, цього було достатньо щоб підняти ціну на проїзд?

— Я не можу відповідати за міського голову, чому він говорить одне, а робить інше. Але можу здогадуватися, що якби він на сесії виступив проти відміни рішення про підвищення проїзду, то його б депутати з «Батьківщини» з присутніми на тому засіданні активістами Самооборони, Автомайдану, Блокпосту та інших громадських організацій, виштовхали б далеко за межі зали засідань.

Але, ще раз акцентую: цей тариф був визначений з порушеннями порядку формування та без достатнього економічного обґрунтування його розміру. Рішення прийняте на підставі звернення перевізників і проведених «для галочки» громадських слухань, на яких були присутні представники перевізників, чиновники і депутати. До черкасців, людей, що користуються цим транспортом, інформація про громадські слухання – місце і час їх проведення належним чином не була доведена. На засіданні виконавчого комітету позицію і інтереси громади враховано не було. Тобто процедура дотримана не була. А головне — нема достатнього економічного обґрунтування. Ті таблиці розрахунків, надані самими перевізниками, що вкинуті на сайт МВК, то, як кажуть, «розвод лохів».

— Яка подальша доля даного питання? На запиті все і закінчиться?

— «Батьківщина» йдучи на вибори обіцяла, що буде відстоювати інтереси виборців. Ми свого слова дотримуємося. Тому ми вимагаємо і будемо вимагати відміни цього рішення. Бо це антинародне рішення, прийняте представниками антинародної влади. Крім запитів, є й інші форми досягнення мети, передбачені законодавством. Потрібно буде виведемо людей. Але я сподіваюсь, що влада, якщо не міська, то правоохоронні органи дослухаються до думки громади і депутатів.

— Чому Ви вважаєте, що ціна мала б бути нижчою, коли дійсно зросли витрати на пальне та запчастини?

— По-перше, так вважають і самі перевізники, які розуміють, що ми живемо в стані війни, і наживатися на цьому – злочин, тому ці перевізники-патріоти намагалися не підвищувати тариф. Приклад я вже наводив. По-друге, ніхто не надав, не оприлюднив аналізу економічного нібито обґрунтування тарифу. Ціни на пальне виросли, це усі відчули. Я теж водій. Але, одна різниця, коли я на легковій їду з Митниці до ЮЗР, і коли маршрутки, витрачаючи стільки ж бензину, перевозять сотні пасажирів, з кожного по 3 грн. Там пасажиропотік. Ніхто це питання не вивчав, бо немає бажання у виконкому робити його прозорим. І це тільки одна складова. Я вже не кажу про зарплати, податки. Про те, що галузь таки працює у тіні.

До того ж, Сергій Одарич як посадова особа публічно заявляв, що «перевізникам, які не будуть працювати прозоро, надаючи перевагу тіньовій діяльності, та проігнорують надання МВК обґрунтувань доцільності підвищення вартості проїзду, тарифи не переглядатимуть». Але це на словах. Насправді вийшло, що усього 4 з 17 перевізників надали калькуляції, які ніхто не аналізував, але тариф все одно підвищили. 

— В умовах, коли тарифи підняті, переважна частина перевізників не взяла участь у громадських слуханнях, не показала відкрито свою калькуляцію, окремі перевізники навіть заявляли про можливість возити пасажирів дешевше. Сьогодні всі ж возять за однією ціною. Чи будете ви ініціювати подальший розгляд питання, наприклад перегляд конкурсних умов для тих хто не показує реальні цифри? 

- «Батьківщина» у міськраді заявила про свою категоричну незгоду з рішенням виконкому №637 від 03. 07.2014 «Про встановлення тарифу на проїзд у міському пасажирському транспорті м. Черкаси», і буде робити все можливе в рамках Закону, щоб це рішення скасувати. А конкурсні умови так чи інакше потрібно переглядати. Це давно на часі. І зараз, під час війни, серед вимог повинні бути головні — забезпечення безпеки перевезень і патріотизм.

Добровольський проїзд Черкаси
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Новини компаній
Вже 16 років поспіль кожного літа ТМ «Ласунка» мандрує українськими містами та проводить “Свята морозива”. Кожна зустріч з шанувальниками прохолодних десертів – це грандіозне дійство з конкурсами, битвою морозива, безліччю захопливих подарунків та яскравими емоціями! Цього року «Виробник щастя» дещо змінив свій формат проведення “Свят морозива”, врахувавши всі карантинними обмеженнями, та вже вирушив у гості до українців. Тож зустрічайте на дорогах свого м...
Новини компаній
Футболки чоловічі від New Balance - спорт або кежуал Компанія безперечно є одним із лідерів ринку у галузі спортивного взуття. Але якщо ви оминали колекції фірмового одягу - даремно, адже їх технологічність повністю відповідає високим стандартам та репутації New Balance. Взагалі ще з 1978 рогу бренд почав розробляти повний набір амуніції для атлетів, і за цей час його дійсно можна вважати єкспертом галузі, який сумлінно ставиться не тільки до виконання фак...
Новини компаній
Прекрасне місто Черкаси недарма називають одним з найкрасивіших міст на правому березі Дніпра та серцем центральної частини України. Воно відоме своєю багатою історією та безцінною архітектурною спадщиною. Особливу славу Черкасам принесло вільне й волелюбне козацтво, величезне значення історико-культурної спадщини якого важко переоцінити. Сьогодні місто є значущим економічним, культурним та науковим центром. У ньому тісно переплетені історія та сучасність....
Новини компаній
За даними Міжнародної діабетичної федерації та Всесвітньої організації охорони здоров’я, захворюваність на цукровий діабет у світі зросла у чотири рази за останні 30-40 років та сягнула рівня пандемії ХХІ століття. Якщо у 1980 році на цукровий діабет хворіли 108 мільйонів людей, то у 2019 ця кількість становила близько 463 мільйонів, а до 2045 року сягне 700 мільйонів. Україна не є винятком: із кожним роком усе більше українців потребують якісного лікуванн...
Реклама
Мінеральне добриво, безпосередньо впливає на кількість і якість сільськогосподарських культур, є одним з найбільш важливих факторів і має величезне значення для підвищення врожайності і не тільки в весняний період польових робіт, але і протягом всього зростання сільськогосподарських культур. Компанія «TerraGrain» є імпортером мінеральних добрив виробників Luvena, GrupaAzoty і інших компаній. На сайті: https://terragrain.eu,  представлений каталог з азотним...
Реклама
Люди з давніх часів шукають секрет вічної молодості. І хоча останні досягнення медицини здатні продовжити життя, чарівної пігулки ще не придумано. Рано чи пізно настає момент, коли роки беруть своє, і ваші літні родичі, які колись дбали про вас, самі потребують турботи та догляду. Особливості догляду за літніми людьми Догляд за літніми людьми - непроста і дуже серйозна справа, з особливостями виконання якої ви ознайомитеся на сайті https://dom-prestarelih....
Новини компаній
Дуже часто у віддалених населених пунктах, люди стикаються з проблемою освітлення доріг. Іноді це пов'язано з простою відсутністю можливості провести освітлення по лінії електропередач. На щастя, зараз з'явилася можливість встановити системи автономного освітлення! Система автономного освітлення (САО) - це змонтована сонячна панель і світлодіодний світильник на опорі. Впродовж дня сонячна енергія накопичується в акумуляторі, з настанням темряви включається...
Реклама
Пультова охорона - сигналізація - вдає із себе комплекс технічних засобів і фізичних сил, що забезпечують цілодобове спостереження, і охорону з можливістю оповіщення власника приватної або державної власності, або реагуванням мобільної групи. Продавати і надавати послугу пультової охорони можуть як державні спеціальні підрозділи, так і приватні фірми. Вам варто пройти за посиланням https://legion-security.com.ua/ohrannoe-agentstvo-na-tairova/ та більш докл...
Реклама
Однією із популярних розваг на курортах України є відвідування дельфінаріїв. В умовах посткарантинного літа їх відкриття перенеслося на більш пізні дати, ніж це буває зазвичай, а деякі об'єкти тільки планують розпочати роботу. Яка ситуація в мережі дельфінаріїв «Оскар» повідомляє  прес-служба мережі дельфінаріїв. Карантинні заходи в Україні продовжують поступово послаблятися, а разом із тим відновлюється і робота багатьох закладів. З настанням періоду літн...