• Головна
  • Як уникнути викрадення коштів з банківської картки: до чого вдаються шахраї
08:00, 25 травня 2023 р.
Надійне джерело

Як уникнути викрадення коштів з банківської картки: до чого вдаються шахраї

Як уникнути викрадення коштів з банківської картки: до чого вдаються шахраї

Технологія для викрадення коштів з карток громадян, якою користуються шахраї, називається спуфінг. Що це за технологія, та як за допомогою неї злочинці викрадають кошти, розповіли у Національному банку.

Спуфінг - що це таке

Це маскування шахраїв під справжні державні установи, такі як банк або інші, для того, щоб отримати конфіденційні дані фізичної особи та вкрасти кошти.

Таке шахрайство може здійснюватись через смс-повідомлення, телефонні дзвінки, надсилання електронних повідомлень тощо.

Під час телефонного дзвінка до людини на екрані телефона може відображатися номер банку, пенсійного фонду, податкової поліції, мобільного оператора. Але насправді це пише або телефонує шахрай.

Злочинці можуть застосовувати спуфінг для підміни номера телефону та видавати шахрайські смс від банків за справжні. Таке смс-повідомлення може підтягуватися до ланцюжка листування з банком. Тобто, під час відкриття шахрайського смс-повідомлення видно попередні повідомлення від свого банку.

Таким способом зловмисники намагаються маскувати свої повідомлення під повідомлення банків. Також за допомогою цієї технології вони можуть імітувати дзвінки від фінустанов.

Голос робота може повідомляти про необхідність надати банківські конфіденційні дані несправжньому працівнику фінансової установи під різними приводами. Після отримання всіх потрібних даних шахраї крадуть кошти.

Як не допустити викрадення коштів з картки

За порадами фахівців, потрібно дотримуватись таких правил:

  • самостійно подзвонити до банку - якщо до вас телефонують з банківської установи, то треба сказати, що ви за певний час перетелефонуєте самостійно на офіційний номер, який зазначений на платіжній картці;
  • не можна нікому повідомляти смс-коди від банків, CVV-код (цифри на звороті картки), пін-код до картки, а також логін та пароль від інтернет-банкінгу.

Що не запитує справжній працівник банку

Коли клієнт самостійно здійснює дзвінок до контакт-центру, працівник ідентифікує особу та питає про секретні слова, місце проживання, дату народження, дані паспорта тощо.

Правдиві працівники банків ніколи не запитують CVV-код картки, пароль і логін або смс-коди та пін-код до картки.

Якщо ви вже стали жертвою шахраїв, то слід заповнити форму зворотного зв'язку на сайті кіберполіції https://ticket.cyberpolice.gov.ua/. Також можна звернутись за номером телефону до кіберполіції: 0 800 50 51 70.

Дізнатись більше інформації про платіжну безпеку можна на сайті Національного банку за посиланням.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#викрадення коштів #картки #шахраї
Оголошення
live comments feed...