Черкаська гімназія № 9 може стати зразком нової української школи

Представник Міністерства освіти і науки, координатор проекту "Нова українська школа" в Черкаській області Тетяна Запорожець відвідала гімназію № 9. Цей навчальний заклад готовий брати участь у пілотному проекті відомства щодо розробки нових навчальних програм та планів для початкової школи. Тетяна Запорожець вивчала умови для створення "нової української початкової школи", – інформують у департаменті освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.

Проект запланований на 2018-й рік, проте, черкаські педагоги й школярі готові до експериментів вже сьогодні. Зокрема, у гімназії № 9, де є всі умови для навчання по-новому.

Так, у самому проекті зазначено, що спосіб навчання в сучасній українській школі не мотивує дітей до навчання, а матеріал підручників затеоретизований, переобтяжений другорядним фактологічним матеріалом. Саме тому нові посібники та підходи до навчання за проектом "Нова українська школа" допоможуть випускникам стати особистістю, патріотом, інноватором.

– Сучасних дітей потрібно зацікавлювати до навчання. Щоб викликати бажання та мотивацію в наших учнів, шукаємо інноваційні підходи та методи. Нині діти легко навчаються граючись, використовуючи медіа та інші сучасні технології, – вважає директор навчального закладу Ірина Топчій. – Тому сьогоднішню систему варто змінювати, починати, звісно, необхідно із початкової школи. Колектив гімназії, батьки учнів підтримують запровадження нової системи на базі нашого закладу. Тож наразі ми підготували відповідні документи, розпочати втілення проекту зможемо вже з нового навчального року.

Яка база для цього є у гімназії, показали Тетяні Запорожець. Координатора познайомили із "родзинками" школи, зокрема – роздільним навчанням кадетів і панянок, "куточками професій" у кабінетах початкової школи, з єдиним у Черкасах кабінетом робототехніки.

– Радує, що Черкаська гімназія однією з перших в Україні виявила бажання брати участь у цьому проекті, – говорить Тетяна Запорожець. – Тут прекрасна база та умови для навчання, тож, сподіваюсь, що у вас все вдасться.

Крім того, проект передбачає зміни щодо підготовки вчителів. Вони вивчатимуть особистісно-орієнтований та компетентісний підходи до управління освітнім процесом, психологію групової динаміки тощо. Так, у педагога буде нова роль – не єдиного наставника та джерела знань, а коуча, модератора розвитку дитини.

– Експерти прогнозують, що на ринку праці найбільш цінними будуть не вузькі фахівці, а ті, хто вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, досягати мети працювати в команді, – вважає директор департаменту освіти та гуманітарної політики Ігор Волошин. – Нині українська школа не використовує методик для такого розвитку дітей. Саме тому ідея проекту надзвичайно актуальна, це саме те, що дозволить країні розвиватися краще, бо розумні й відкриті світу діти – це наша перспектива.

Наразі зустріч із координатором проекту – неформальна, ознайомча. Проте, у гімназії сподіваються на її результативність.