Чи потрібен Черкасам електротранспорт?

Члени черкаського виконкому не підтримали продовження Програми розвитку електротранспорту в Черкасах.

Термін дії міської Програми розвитку електротранспорту у Черкасах спливає наприкінці цього місяця. Для подальшої роботи та нормального функціонування тролейбусного парку, перевезення пільгових категорій та вчасного отримання працівниками комунального електротранспортного підприємства заробітної плати, потрібно подовжити цю програму з 31 травня 2017 року на наступні роки. Але на засіданні виконавчого комітету цього не сталося. Більше того, серед інших пролунала думка – а чи потрібен Черкасам електротранспорт взагалі. Принаймні, так вважає член виконавчого комітету Сергій Гура. Свої доводи він будує на тому факті, що місто постійно змушене виділяти тролейбусному підприємству кошти та закривати його боргові дірки, замість того, аби створити єдине та самоокупне комунальне автотранспортне підприємство. Щоправда, до питання члени виконкому мають повернутися на наступному засіданні, – розповідає Нова Доба.

Утім, із виділених 43 млн грн у цьому році лише на енерговитрати КП «Черкасиелектротранс» прогнозовано витратить 19,5 млн грн., решта піде на податки та виплату заробітної плати. Крихти залишаться на розвиток, який, між іншим, є головним меседжем Програми. Хоча перед тролейбусниками було поставлено амбітне завдання – розробити заходи та втілити в життя систему електронного квитка. Причому, за мінімально можливі кошти.

– Економічно обґрунтований тариф, який би мали платити пасажири тролейбусів, повинен бути не 2 грн, як зараз, а щонайменше – 4 грн 56 копійок, – розповів начальник управління транспорту Черкаського МВК Віталій Москаленко. – Якби він був саме таким, як стверджують у комунальному підприємстві, воно могло би і не розраховувати на постійну «підтримку штанців» міською владою. Фінансової підтримки підприємство також не потребуватиме, якщо ж за проїзд у сумі 2 грн 50 копійок платитимуть усі пільговики та всі мешканці міста, які користуються тролейбусним транспортом. Робота нашого парку та його послуги переважно спрямовані на обслуговування пільговиків та пенсіонерів. Різницю у тарифах покриває не держава, а фактично місцева влада. По суті вона знаходиться у складному становищі, адже не може ухвалити непопулярне рішення та позбавити пільг пасажирів. З іншого боку, вимушена постійно (з року в рік) покривати борги підприємства, яке фактично працює собі на збиток.

Які ж наслідки потягне за собою негативне рішення виконкому та якщо Програму розвитку електротранспорту не буде подовжено?

Тоді працівники електротранспортного підприємства знову залишаться з боргами по заробітній платі (це стовідсотково закінчиться страйками і Черкаси це вже проходили), ускладняться роботи з ремонтування рухомого складу, а саме підприємство почне накопичувати борги, за якими, як показує досвід минулих років, потягнуться судові позови, арешт майна та інші великі неприємності, які погрожують поставити питання взагалі про доцільність існування такого комунального підприємства. Щоправда, якщо міська рада знову не підставить своє плече своїм транспортникам.

– Ми просимо членів виконкому визначитись, яке спрямування має бути у КП «Черкасиелектротранс». Якщо соціальне, тоді воно муситиме нести тягар пільгових перевезень, якщо ні, то потрібно прийняти політичне рішення і скасувати їх та значно підвищити тариф, – вважає Віталій Москаленко. – На впровадження електронного квитка для пасажирів електротранспорту, наприклад, місто Львів отримало 10 мільйонів євро. Звісно, це місто не зовсім доречно порівнювати із Черкасами, але ж Черкасам на все про все виділили лише 1 мільйон гривень, передбачений на організацію єдиного диспетчерського пункту для самого парку. Хоча раніше мова велася про 3 млн 156 тис грн. На жаль, на один мільйон не буде можливим впровадження електронного квитка з обов’язковими валідаторами для кондукторів, системою контролю дотримання графіку руху та обліку пасажиропотоку.

Прокоментував пан Віталій і закиди члена виконкому Сергія Гури стосовно можливої ліквідації «Черкасиелектротрансу»:

– Можна звісно, як у Китаї, спостерігати з балконів багатоповерхівок, як місто потопає у смороді, а можна потроху розвивати екологічний вид транспорту, який ще досі певною мірою рятує місто від тотального забруднення вихлопними газами. Ліквідація такого виду транспорту є непопулярним та недопустимим кроком не лише в Україні, але в усьому світі. Уявіть собі, як можна знищити контактну тролейну мережу в 127 кілометрів, яка вірою і правдою служить Черкасам вже більше 55 років. До речі, такої мережі не має в жодному місті на Україні, крім Черкас.

Цікавий момент: Програмою, яку не ухвалили члени виконкому, пропонувалось будівництво нової лінії по вул. Героїв Дніпра в обидні боки. Але коштів на це не передбачено.

Тетяна Євгеньєва

http://novadoba.com.ua
черкаси міськвиконком електротранспорт програма
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Новини компаній
Футболки чоловічі від New Balance - спорт або кежуал Компанія безперечно є одним із лідерів ринку у галузі спортивного взуття. Але якщо ви оминали колекції фірмового одягу - даремно, адже їх технологічність повністю відповідає високим стандартам та репутації New Balance. Взагалі ще з 1978 рогу бренд почав розробляти повний набір амуніції для атлетів, і за цей час його дійсно можна вважати єкспертом галузі, який сумлінно ставиться не тільки до виконання фак...
Новини компаній
Прекрасне місто Черкаси недарма називають одним з найкрасивіших міст на правому березі Дніпра та серцем центральної частини України. Воно відоме своєю багатою історією та безцінною архітектурною спадщиною. Особливу славу Черкасам принесло вільне й волелюбне козацтво, величезне значення історико-культурної спадщини якого важко переоцінити. Сьогодні місто є значущим економічним, культурним та науковим центром. У ньому тісно переплетені історія та сучасність....
Новини компаній
За даними Міжнародної діабетичної федерації та Всесвітньої організації охорони здоров’я, захворюваність на цукровий діабет у світі зросла у чотири рази за останні 30-40 років та сягнула рівня пандемії ХХІ століття. Якщо у 1980 році на цукровий діабет хворіли 108 мільйонів людей, то у 2019 ця кількість становила близько 463 мільйонів, а до 2045 року сягне 700 мільйонів. Україна не є винятком: із кожним роком усе більше українців потребують якісного лікуванн...
Реклама
Мінеральне добриво, безпосередньо впливає на кількість і якість сільськогосподарських культур, є одним з найбільш важливих факторів і має величезне значення для підвищення врожайності і не тільки в весняний період польових робіт, але і протягом всього зростання сільськогосподарських культур. Компанія «TerraGrain» є імпортером мінеральних добрив виробників Luvena, GrupaAzoty і інших компаній. На сайті: https://terragrain.eu,  представлений каталог з азотним...
Реклама
Люди з давніх часів шукають секрет вічної молодості. І хоча останні досягнення медицини здатні продовжити життя, чарівної пігулки ще не придумано. Рано чи пізно настає момент, коли роки беруть своє, і ваші літні родичі, які колись дбали про вас, самі потребують турботи та догляду. Особливості догляду за літніми людьми Догляд за літніми людьми - непроста і дуже серйозна справа, з особливостями виконання якої ви ознайомитеся на сайті https://dom-prestarelih....
Новини компаній
Дуже часто у віддалених населених пунктах, люди стикаються з проблемою освітлення доріг. Іноді це пов'язано з простою відсутністю можливості провести освітлення по лінії електропередач. На щастя, зараз з'явилася можливість встановити системи автономного освітлення! Система автономного освітлення (САО) - це змонтована сонячна панель і світлодіодний світильник на опорі. Впродовж дня сонячна енергія накопичується в акумуляторі, з настанням темряви включається...
Реклама
Пультова охорона - сигналізація - вдає із себе комплекс технічних засобів і фізичних сил, що забезпечують цілодобове спостереження, і охорону з можливістю оповіщення власника приватної або державної власності, або реагуванням мобільної групи. Продавати і надавати послугу пультової охорони можуть як державні спеціальні підрозділи, так і приватні фірми. Вам варто пройти за посиланням https://legion-security.com.ua/ohrannoe-agentstvo-na-tairova/ та більш докл...
Реклама
Однією із популярних розваг на курортах України є відвідування дельфінаріїв. В умовах посткарантинного літа їх відкриття перенеслося на більш пізні дати, ніж це буває зазвичай, а деякі об'єкти тільки планують розпочати роботу. Яка ситуація в мережі дельфінаріїв «Оскар» повідомляє  прес-служба мережі дельфінаріїв. Карантинні заходи в Україні продовжують поступово послаблятися, а разом із тим відновлюється і робота багатьох закладів. З настанням періоду літн...
Новини компаній
З кожним наступним роком планшети стають такими ж популярними цифровими девайсами, як і смартфони, виступаючи відмінним аналогом більш важкого і громіздкого ноутбука. Планшети зазвичай дають дітям в школу, з ними подорожують, використовують для ігор і в роботі. Підвищена увага з боку користувачів, особливо з боку підростаючого покоління, до мобільних девайсів зазначеного типу, призводить до їх частих падінь і поломок, що вимагає частих ремонтів. Для того,...