Чи потрібен Черкасам електротранспорт?

Члени черкаського виконкому не підтримали продовження Програми розвитку електротранспорту в Черкасах.

Термін дії міської Програми розвитку електротранспорту у Черкасах спливає наприкінці цього місяця. Для подальшої роботи та нормального функціонування тролейбусного парку, перевезення пільгових категорій та вчасного отримання працівниками комунального електротранспортного підприємства заробітної плати, потрібно подовжити цю програму з 31 травня 2017 року на наступні роки. Але на засіданні виконавчого комітету цього не сталося. Більше того, серед інших пролунала думка – а чи потрібен Черкасам електротранспорт взагалі. Принаймні, так вважає член виконавчого комітету Сергій Гура. Свої доводи він будує на тому факті, що місто постійно змушене виділяти тролейбусному підприємству кошти та закривати його боргові дірки, замість того, аби створити єдине та самоокупне комунальне автотранспортне підприємство. Щоправда, до питання члени виконкому мають повернутися на наступному засіданні, – розповідає Нова Доба.

Утім, із виділених 43 млн грн у цьому році лише на енерговитрати КП «Черкасиелектротранс» прогнозовано витратить 19,5 млн грн., решта піде на податки та виплату заробітної плати. Крихти залишаться на розвиток, який, між іншим, є головним меседжем Програми. Хоча перед тролейбусниками було поставлено амбітне завдання – розробити заходи та втілити в життя систему електронного квитка. Причому, за мінімально можливі кошти.

– Економічно обґрунтований тариф, який би мали платити пасажири тролейбусів, повинен бути не 2 грн, як зараз, а щонайменше – 4 грн 56 копійок, – розповів начальник управління транспорту Черкаського МВК Віталій Москаленко. – Якби він був саме таким, як стверджують у комунальному підприємстві, воно могло би і не розраховувати на постійну «підтримку штанців» міською владою. Фінансової підтримки підприємство також не потребуватиме, якщо ж за проїзд у сумі 2 грн 50 копійок платитимуть усі пільговики та всі мешканці міста, які користуються тролейбусним транспортом. Робота нашого парку та його послуги переважно спрямовані на обслуговування пільговиків та пенсіонерів. Різницю у тарифах покриває не держава, а фактично місцева влада. По суті вона знаходиться у складному становищі, адже не може ухвалити непопулярне рішення та позбавити пільг пасажирів. З іншого боку, вимушена постійно (з року в рік) покривати борги підприємства, яке фактично працює собі на збиток.

Які ж наслідки потягне за собою негативне рішення виконкому та якщо Програму розвитку електротранспорту не буде подовжено?

Тоді працівники електротранспортного підприємства знову залишаться з боргами по заробітній платі (це стовідсотково закінчиться страйками і Черкаси це вже проходили), ускладняться роботи з ремонтування рухомого складу, а саме підприємство почне накопичувати борги, за якими, як показує досвід минулих років, потягнуться судові позови, арешт майна та інші великі неприємності, які погрожують поставити питання взагалі про доцільність існування такого комунального підприємства. Щоправда, якщо міська рада знову не підставить своє плече своїм транспортникам.

– Ми просимо членів виконкому визначитись, яке спрямування має бути у КП «Черкасиелектротранс». Якщо соціальне, тоді воно муситиме нести тягар пільгових перевезень, якщо ні, то потрібно прийняти політичне рішення і скасувати їх та значно підвищити тариф, – вважає Віталій Москаленко. – На впровадження електронного квитка для пасажирів електротранспорту, наприклад, місто Львів отримало 10 мільйонів євро. Звісно, це місто не зовсім доречно порівнювати із Черкасами, але ж Черкасам на все про все виділили лише 1 мільйон гривень, передбачений на організацію єдиного диспетчерського пункту для самого парку. Хоча раніше мова велася про 3 млн 156 тис грн. На жаль, на один мільйон не буде можливим впровадження електронного квитка з обов’язковими валідаторами для кондукторів, системою контролю дотримання графіку руху та обліку пасажиропотоку.

Прокоментував пан Віталій і закиди члена виконкому Сергія Гури стосовно можливої ліквідації «Черкасиелектротрансу»:

– Можна звісно, як у Китаї, спостерігати з балконів багатоповерхівок, як місто потопає у смороді, а можна потроху розвивати екологічний вид транспорту, який ще досі певною мірою рятує місто від тотального забруднення вихлопними газами. Ліквідація такого виду транспорту є непопулярним та недопустимим кроком не лише в Україні, але в усьому світі. Уявіть собі, як можна знищити контактну тролейну мережу в 127 кілометрів, яка вірою і правдою служить Черкасам вже більше 55 років. До речі, такої мережі не має в жодному місті на Україні, крім Черкас.

Цікавий момент: Програмою, яку не ухвалили члени виконкому, пропонувалось будівництво нової лінії по вул. Героїв Дніпра в обидні боки. Але коштів на це не передбачено.

Тетяна Євгеньєва

http://novadoba.com.ua
черкаси міськвиконком електротранспорт програма
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Кримінал
Посадовець вимагав хабар від керівника місцевого фермерського господарства. Чиновник вимагав від фермера 18 тисяч гривень. За цю суму співробітник Держгеокадастру обіцяв комерсанту надати позитивний висновок за результатами перевірки режиму використання земель та не притягувати до адміністративної відповідальності за нібито самовільне захоплення земельних ділянок, повідомили в управлінні СБУ. Правоохоронці задокументували отримання першого траншу неправомі...
Новини компаній
Камера передає відеозображення на Ваш смартфон або будь-який інший пристрій. Ви можете бачити, що відбувається як в реальному часі, так і переглядати відеозапис пізніше. У чому плюси IP-камер? Уявіть, що Ви поїхали на роботу і забули: чи вимкнули праску. Або хвилюєтеся про збереження майна під час відпустки. У всіх цих ситуаціях Вас заспокоять IP-камери відеоспостереження. Камери легко встановлюються на стіні або на полиці шафи і передають інформацію на ве...
Пригоди
20 серпня у Черкаській області сталося 11 пожеж, 8 з них виникли в екосистемах. Найбільш масштабними стали загорання на сміттєзвалищах Монастирищенського району та місті Ватутіне. Пожежа в Монастирищенському районі поширилася на площу в 600 кв.м, повідомили в ГУ ДСНС у Черкаській області. Тривають роботи на полігоні побутових відходів в місті Ватутіне, площа пожежі становить 1500 кв.м. Тут працюють чергові караули 6-ї та 7-ї державних пожежно-рятувальних ч...
Суспільство
Уряд розширив перелік банків, через які українці можуть отримувати монетизовану субсидію. Соціальні виплати здійснюють 34 уповноважені банки, повідомили в ОДА. Починаючи з жовтня 2019 року виплату готівкових субсидій здійснюватимуть місцеві органи соціального захисту населення. Для цього Пенсійний фонд надасть виплатні реквізити (рахунки в уповноважених банках або почтові реквізити), на які пенсіонери отримують пенсію. Тим, хто ще не на пенсії, виплата зді...
Суспільство
Різними формами дошкільної освіти охоплено 99 % дітей віком від 3 до 6 років. У 647 закладах освіти Черкаської області виховують 40 893 дитини дошкільного віку. Освітній процес забезпечують 4 725 педагогічних працівників, повідомили в ОДА. В освітній процес впроваджують інноваційні педагогічні технології: казкотерапія, ТРВЗ, палички Кюізенера, методика Воскобовича: розвиваючі ігри, логічні блоки Денеша, розвиваючі ігри Нікітіних, спадщина В. Сухомлинського...
Суспільство
До кінця тижня у Черкаській області триматиметься сонячна, суха погода. За народним календарем на Спаса зустрічали осінь, але цьогорічний Спас розпочав нову «хвилю тепла». Серпень ще даруватиме привітне та комфортне літо. Синоптичні процеси нині розвиваються таким чином, що на наш регіон посилюється вплив азорського антициклону. Це означає, що до кінця робочого тижня на черкащан чекає сонячна, суха, маловітряна погода. Температура вдень підвищуватиметься д...
Суспільство
Значне зменшення загальної суми боргу з початку 2019 року відбулося завдяки повному погашенню боргів на ТОВ «Разек Черкаси» (824,1 тис. грн). Зменшили борги на 1,8 млн грн й у Звірогосподарстві Черкаської облспоживспілки, а також на ПАТ «Азот» – 24 млн грн. На останньому, між тим, лишається невиплачених боргів у сумі 1,1 млн грн, повідомили в ОДА. "У цілому з початку року вдалося зменшити заборгованість із заробітної плати в області на 21,5 млн грн, у резу...
Суспільство
Черкаська музична школа № 2 давно потребувала ремонту. В 2016 році за кошти міського бюджету заклад отримав капітальний ремонт актової зали, на це було витрачено 200 тисяч грн. У 2017 році  взялися за капітальний ремонт фасаду на суму 1094, 702 грн, повідомили в мерії.  Паркан Черкаської музичної школи № 2 набув нового вигляду — департамент освіти та гуманітарної політики виділив  кошти на його реалізацію. Завдяки фінансуванню стара будівля закладу перетво...
Новини компаній
Novinki.top пропонує топ-5 необхідних речей для школи, які можна замовити в один клік і не нервувати біля прилавків магазинів. 1. Рюкзак Bobby Це рюкзак нового покоління з захистом від намокання і кишенькових злодіїв. Він має систему розподілу ваги, що є ідеальним варіантом для сучасного школяра. Багатошарові стіни вбережуть цінні речі від злодюжок, падінь і збільшать термін експлуатації найважливішого аксесуару для школи. Bobby зможуть гордо носити дітки...