Олег Стадник: «Зарплата сімейного лікаря залежатиме від кількості пацієнтів та якості надання послуг»

Міністерство охорони здоров’я України оголосило початок медичної реформи з січня 2017 року. Зміни у сфері охорони здоров’я розпочнуться з первинної ланки медицини та екстреної допомоги. Пацієнти укладатимуть договір, прямий контракт із лікарем на рік, прописуючи при цьому обсяг надання безкоштовних послуг. А найголовніше − обиратимуть лікаря самостійно. Про особливості медичної реформи, обов’язки сімейного лікаря та права пацієнтів кореспонденту УНН-Центр розповів директор департаменту охорони здоров’я Черкаської міської ради Олег Стадник.

Олег Стадник

― Розкажіть, будь ласка, детальніше про суть цієї реформи.

― Суть цієї реформи закладена в принципі "гроші ходять за пацієнтом", тобто громадяни самі обирають тих лікарів, у кого держава повинна купити послуги. Це означає, що буде більша конкуренція в сфері охорони здоров’я. А це, зі свого боку, сприятиме покращенню послуг та зниженню їхньої вартості. Державні кошти будуть використовуватись більш ефективно, а люди отримають більш якісний медичний захист.

― За основу нової реформи взято англійську систему охорони здоров’я, яка передбачає створення інституту сімейних лікарів. Наскільки наше місто готове до таких змін?

― Черкаси готові до такої реформи, проте лише до рівня центрів сімейної медицини. У наших поліклініках є як мінімум два відділення сімейної медицини. Наприклад, найбільша у місті поліклініка №3 обслуговує 66 тисяч осіб, а ставок сімейних лікарів там 34, тобто два відділення по 17 лікарів на кожне. Загалом наше місто вже почало робити серйозні кроки для успішної реалізації медичної реформи.

― Нова реформа буде спрямована й на зміну системи обслуговування хворих. Що входитиме до обов’язків сімейних лікарів?

― Сімейний лікар повинен вміти профілактувати хворобу, виявляти її на ранніх стадіях і призначати відповідне ефективне лікування. За потреби фахівець приїжджатиме до пацієнта додому (у контракті буде зазначено, хто платитиме за витрати на транспорт: лікар чи пацієнт). Широкий спектр медичних послуг, які надаватиме сімейний лікар, очевидно, з часом приведе до скорочення штату вузьких медичних фахівців (окулісти, ендокринологи тощо).

― Від чого залежатиме зарплата сімейного лікаря?

― Зарплата лікаря залежатиме від кількості пацієнтів та якості надання послуг. Що більше лікар матиме контрактів і що краще дотримуватиметься їхнього виконання, то достойнішу зарплату отримуватиме. Лікар буде зацікавлений у тому, щоб бути добрим, ввічливим, реально допомагати, щоб наступного року люди знову підписали з ним контракт. Таким чином, із часом відбудеться відсів, і на посадах залишаться справді професіонали, які вміють працювати з людьми.

― Тобто лікар буде зацікавлений у тому, щоб люди більше хворіли і зверталися до нього…

― Зовсім ні! Навпаки, лікар буде зацікавлений у тому, щоб пацієнт якомога довше залишався здоровим. Крім того, одна з цілей проведення цієї реформи − надати провідне місце профілактичній медицині, де пацієнт також має нести відповідальність за своє здоров’я.

― На кожного пацієнта з бюджету виділяється 210 гривень для отримання гарантованих послуг у межах державної страхової медицини. Що робити пацієнту, якщо він був змушений часто ходити до лікаря, робити багато аналізів, УЗД, кардіограм і "вичерпав" ліміт у 210 гривень?

― У межах гарантованого пакету первинної медичної допомоги пацієнт отримуватиме усі послуги безкоштовно, незалежно від того, скільки відповідних процедур або аналізів призначив лікар. Водночас до переліку діагностичних процедур і лабораторних досліджень у межах первинної медичної допомоги не входить забезпечення ліками, попри те, що раніше урядовці обіцяли, що пріоритетом буде фінансування медикаментів.

― Олеже Михайловичу, як Ви в цілому оцінюєте майбутні зміни в галузі охорони здоров’я?

― Двояко. Соціалістичний устрій ми змінили вже більше 25 років тому, а система охорони здоров’я так і живе й "жебракує" в тим самих умовах. Якщо ми відійшли від соціалістичного устрою й дійсно будуємо ринкову економіку, то треба користуватися позитивним досвідом найкращих практик капіталістичного суспільства.

Анна ЛЕЛЕКА

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку