• Головна
  • Черкаська шоу-лабораторія «Похімічим»: природничі науки цікаві всім дітям без виключення
Інтерв'ю
15:20, 8 лютого 2017 р.

Черкаська шоу-лабораторія «Похімічим»: природничі науки цікаві всім дітям без виключення

Інтерв'ю

«Шановні батьки, нарешті видалась слушна година поспілкуватись про те, чому природничі науки цікаві всім дітям без виключення та чому важливо приділяти їм увагу з найменшого віку» - звертається до батьків викладач та засновник проекту «Шоу-лабораторія «Похімічим?» Наталія Король.

Наталія Король разом з Людмилою Марченко у минулому році запустили у Черкасах проект «Шоу-лабораторія «Похімічим?» і вже багато дітей нашого міста спробували себе у пізнані научних процесів та явищ.

- Наталіє, як у вас виникла ідея створення проекту?

- Якщо казати просто, то у дітей “робота” така – все досліджувати і пізнавати, дитина виконує її від самого свого народження.

Для дитини цілком природно все розглядати, всього торкатись, пробувати все на запах та смакувати все довкола. Урбаністичні умови життя часто змушують батьків виступати в ролі обмежуючих чинників для дитячих досліджень, адже довкола стільки небезпеки: в розетці – електричний струм, в калюжі – жахливі мікроби, в пісочниці – недопалки і “скарби” домашніх тварин.

Крім того, пізнавальна активність лишає по собі стільки безладу: розлиту воду, пересипані крупи, пластилін у найнеочикуваніших місцях… Тому і вирішили створити для дітей умови в яких все це можна спробувати і безпечно пізнавати навколишній світ.

 Похимичим 5

- Як діти сприймають вивчення нових матеріалів, явищ?

- Знаєте, на зайняттях з дошколятами мені доводилось зіткатись із дивним явищем: діти дуже обережно, з недовірою ставились до запропонованих їм матеріалів (піску, моху, навіть папірців). Дехто з малюків виявляв гидливість, вважаючи такі об’єкти брудом. Зауважу – це дуже дивно. В цьому віці для дітей в нормі вивчати довкілля у всі доступні способи.

Втім, все це закономірно, адже все життя цих маленьких дослідників супроводжує: “Ой, це ж гидота, негайно кинь!”. Для батьків важливо, аби діти були чистими і здоровими. Ростити дитину, надаючи їй достатньо свободи в цих питаннях, складно. Це вимагає від батьків максимального усвідомлення, навіть більшого – перекреслення стереотипів, в межах яких ми всі виховані.

Але воно того варте! Вже за кілька тижнів занять малюки розрізняли предмети не лише за формою, кольором та розміром, але й за текстурою поверхні, щільністю тощо. Всякий новий матеріал вже не здавався їм чимось простим, натомість викликаючи цілу купу питань.

 Похимичим 7

- Тобто Ви у формі гри змушуєте дітей замислюватись про те, як все влаштовано?

- Для дітей це природно, і так – це породжує творчий підхід. До всього. Важливо розуміти, що дослідницька діяльність надзвичайно важлива для особистісного розвитку малюка і надалі відіграватиме суттєву роль в житті вже дорослої людини.

Для цього не обов’язково застосовувати спеціальні розвиваючі програми, варто лише частіше звертати увагу дитини на властивості предметів, їхнє різноманіття та взаємодію між собою.

Доведений факт: якщо периферичні аналізатори дитини максимально задіяні, то величезний потік інформації надходить у мозок, між нейронами формуються обширі зв’язки.

Що більше зв’язків – тим ефективніше працює мозок. Цього принципу в своїй практиці дотримувалася Марія Монтессорі. Вона працювала з дітьми з обмеженими можливостями і отримувала надзвичайно дивовижні результати.

 Похимичим 6

- Наталіє, з якого віку Ви б рекомендували вивчати природні науки?

- Деякі батьки розмірковують над питанням: навіщо дитині займатись хімією, фізикою або астрономією так рано, адже в школі все одно ці предмети вивчатимуться? Крім природного дитячого потягу до цих наук є ще принаймні один важливий аргумент: всі ці серйозні предмети в школі починають вивчати, коли у дитини настає перехідний вік.

Приблизно у 12 – 14 років в організмах підлітків панують гормони. Це позначається на успішності навчання, бо навіть відмінники починають навчатись дещо гірше. Яка вже тут хімія чи біологія? А на уроках все серйозно: формули, реакції, задачі…

Вчителі викладають предмет за шкільною програмою, а заглядати в підручники навіть батькам страшно. Кілька разів підліток не розуміє тему, отримує не найкращі оцінки, і, як наслідок, втрачає інтерес до науки.

Проте, якщо цей самий підліток у своєму дитинстві із захопленням торкався хоча б азів цих самих наук, то в школі він з ними зустрінеться вже як зі старими знайомими. Страху не буде, залишаться тільки зацікавленість та впевненість, що все вийде як слід. Тому привчати дитину до занять природничими науками слід з самого раннього віку. Будьте певні – вони за це згодом подякують.

- Як можна потрапити до Вас на навчання?

- Зараз триває набір на курси для дітей "Перші кроки в науку". Тому запрошуємо всіх допитливих чомучок. Перше заняття у нас безкоштовне. Записатися можна за телефонами:(097)404 17 96; (095) 677 81 51.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Похімічим #наука #природніявища #шоу-лабораторія #Черкаси
Оголошення
live comments feed...