Як і на чому їздити? У Черкасах на міжнародному рівні обговорювали альтернативні шляхи розвитку міського транспорту

На сьогодні в Черкасах працює 12 тролейбусних та 25 автобусних маршрутів. Для того, аби транспортна система міста була комфортнішою для самих жителів та ефективнішою для перевізників, вона потребує змін. Як на практиці використовувати переваги електронного квитка та GPS-системи для моніторингу роботи транспорту обговорили під час зустрічі міського керівництва з представниками перевізників та компаній, які з технічного боку забезпечують впровадження подібних сервісів. Про це розповідає прес-служба Черкаської міської ради.

Своїм досвідом реформування системи пасажирських перевезень ділилися фахівці з Тернополя, Києва, Одеси та Мінська (Білорусь). Усі як один стверджують: це важкий і тривалий процес, який потребує доброї комплексної підготовки. А першим кроком, який необхідно здійснити профільним спеціалістам, сформувати технічне завдання.

Розпочали зустріч із презентації мобільного додатку «MapaMagic», що дозволяє відстежувати рух тролейбусів вулицями міста в режимі реального часу. За словами технічного керівника проекту Валерії Яковенко, ними створена веб-система з різними видами доступу для використання додатку як містянами й перевізниками, так і профільному департаменту. Цю програму можна завантажити для операційної системи «Android» через «Google Play Market».

– Ця система дозволяє в реальному часі відслідкувати, де перебуває транспортний засіб, ми оновлюємо ці дані кожні 10 секунд, – сказала вона. – Це дозволяє перевізнику розуміти, як саме рухаються його автобуси, чи дотримується графіку руху й чи за призначенням його використовують водії. Те ай пі, яке ми розробили, в майбутньому можна використовувати для того, щоб зробити оплату проїзду в транспорті через електронний квиток, для оголошення зупинок, аналізу кілометражу, експлуатації автобусів, їхньої швидкості чи використання пального.

За її словами, їхня компанія пропонує черкаській мерії видання ліцензії на безкоштовне користування додатком терміном до 5 років. На себе беруть – закупівлю GPS-трекерів, їх монтування в транспорті та обслуговування).

Своїми напрацюваннями на шляху реформування транспортних перевезень поділився й комерційний директор компанії ІВА Ukraine Сергій Байбара. Головний офіс їхньої організації знаходиться у Чехії, але більшість ключових фахівців працюють у Мінську. За його словами, розроблена ними автоматична система диспетчерського управління успішно працює у Мінську та Гомелі.

– Ми пропонуємо одразу кілька складових, це і система диспетчерського управління, і автоматизована система оплати та контролю проїду, – сказав він. – Усе це, зокрема, передбачає управління пасажирським транспортом на основі навігаційного забезпечення транспортних засобів багатофункціональними терміналами водія, інформування пасажирів про час прибування транспортних засобів на зупинки.

На його переконання, для того, щоб така система могла повноцінно працювати, перш за все, має запрацювати диспетчерський центр. І вже там фахівці аналізуватимуть отримані дані на предмет того, чи дотримується водій заявленого маршруту та графіків. А це, в тому числі, поступово дисциплінує й самих перевізників.

– Нікого з пасажирів чи спеціалістів транспортного управління не цікавить окремо взятий приватний перевізник, натомість усім сторонам необхідний повний процес руху транспорту в місті, – сказав Сергій Байбара. – А те, чи буде це місцева розробка, чи залучена інша компанія, має визначити тендер. Загалом же, перш ніж запроваджувати будь-яку систему, я б радив зібратися за «круглим столом» владі, перевізникам та громаді, аби визначитися, що кожному з них треба, й дійти консенсусу на цьому шляху.

У комунальному транспорті м. Тернопіль уже кілька років поспіль користуються електронним квитком. Його впровадили фахівці товариства «Системний зв’язок», працювати над цим там почали ще в 2011 році. Базовими складовими для роботи нової системи в галузі пасажирських перевезень стали GPS-моніторинг та знову ж таки диспетчерський центр. На думку представників компанії, мобільні додатки для населення – це лише «вершина айсбергу» та маленька частина комплексної системи.

– Електронні системи підвищення якості перевезень покликані контролювати рух громадського транспорту, збирати статистичні дані й вдосконалювати маршрутну мережу, – розповів директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків. – Насамперед, ми пропонуємо плавний перехід від кондукторної системи до безкондукторної, оплата проїзду здійснюється з допомогою валідаторів.

За його словами, нині вони почали впроваджувати й проект «розумних зупинок». Нині вони мають вигляд моніторів із графіками руху транспорту, а ще – корисною для містян інформацією, серед якої і місцеві новини.

 Сторони домовилися продовжити цей діалог. Як зазначив заступник міського голови Руслан Сотуленко, аби обрати найоптимальніший шлях, яким місто рухатиметься далі, буде створена робоча група. 

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку