![](https://s.0472.ua/section/logo/upload/pers/10/logo.png?20240727)
Черкаські гімназисти оволодівають першими прийомами керування роботом (ФОТО)
Відтепер і черкаські школярі мають можливість взяти участь у всесвітньому проекті «Lego education» – збирання конструкторів та керування роботами, оволодіння навичками робототехніки. Сьогодні учні гімназії №9 ім. І. Луценка м. Черкаси презентували свої перші досягнення в керуванні роботом, – розповідає ВиЧЕрпно.
– Буквально на тому тижні у нас тільки з’явився перший робот. Ми самі опановуємо весь процес – навчаємось ми і заодно навчаємо дітей. Зараз у нас в розробці дві дії, які він виконує. Ми продовжуємо працювати над вивченням робота та його керуванням, – розповів тренер та вчитель історії Андрій Стецюк.
Вся команда працює над певною проблемою, у даному випадку – це захист тварин та взаємодія людини з твариною. Коли діти це вивчають, одночасно дізнаються про навколишній світ і створюють технологічно різні машини, які у подальшому можуть бути застосовані у різних сферах.
![Роботи-1 Роботи-1](/dist-assets/images/cap.jpg)
Роботи-1
В команді беруть участь 7 дітей 5-6 класів та 2 тренери – вчитель історії та вчитель технології праці. Діти, які беруть участь у керуванні роботом, відбиралися за власним бажанням та їхніми розумовими здібностями. До команди потрапили діти, які добре зарекомендували себе протягом навчального процесу, брали участь в олімпіадах з математики, різних екологічних проектах, історичних дебатах.
Учень 6-Б класу Євгеній Ішечкін розповів, що прийшов у команду через те, що дуже полюбляє гратися у Lego:
– Вдома я майже кожен день граюся в Lego, будую якісь механізми, машини, роботи. Також мені подобається працювати в команді з друзями, з якими весело і корисно проводити час. Я досить швидко навчився керувати роботом, зараз власноруч програмую його дії.
![Роботи-2 Роботи-2](/dist-assets/images/cap.jpg)
Роботи-2
За словами Андрія Стецюка, інтерфейс програмування досить простий і не передбачає жодних складнощів. Там є всі готові базові речі. Завдання дітей – логічно прорахувати кількість кроків, обертів колеса, навантаження на ліве чи на праве колесо, використовуючи елементарні знання математики. Найважливіше створити таку функціональність робота, щоб він міг виконати ту чи іншу місію.
![Місію-3 Місію-3](/dist-assets/images/cap.jpg)
Місію-3
Зараз команда в очікуванні ще 19 роботів, які надійдуть згодом. Варіацій побудови роботів – безмежна кількість. В одному роботі тільки два механізми, тому чим більше наборів роботів, тим більше можливостей зробити різні маніпулятивні прийоми, склавши із декількох роботів один.
![Роботи-4 Роботи-4](/dist-assets/images/cap.jpg)
Роботи-4
– Коли у нас на руках будуть усі роботи, ми створимо декілька команд, які змагатимуться між собою, створюватимуть як батли, так і гратися у Lego first, – сказав Андрій Стецюк.
У Черкаській області є 9 команд, які займаються вивченням робототехніки на базі Lego first. Гімназія №9 ім. І. Луценка стала 9 командою в області та єдиною в місті Черкаси.
Наразі команда гімназії №9 готується до змагання — регіональної гри між 9 командами області, що відбудеться у суботу 28 грудня у приміщенні Центру дитячої та юнацької творчості. Переможець цих змагань покаже свої здібності у приборкуванні роботів у Києві.
![Роботи5 Роботи5](/dist-assets/images/cap.jpg)
Роботи5