• Головна
  • Запитували – відповідаємо: чи довіряти якості продуктів у великих маркетах?
Новини компаній
17:59, 8 липня 2016 р.

Запитували – відповідаємо: чи довіряти якості продуктів у великих маркетах?

Новини компаній

«Шановна редакція! Нещодавно у магазині великої торговельної мережі купила сирок для дитини. І замислилася: а чи перевіряє хтось його якість на шляху між виробником і покупцем? Чи можу я бути впевненою в його безпеці? Чи несе торговельна мережа яку-небудь відповідальність за продукти, що продає? Олена Шуйко, Черкаси»

 

Щоб розібратися у питанні, яке нам поставила молода мама, ми вирішили звернутися до експертів, що безпосередньо відповідальні за якість продукції у великій торговельній мережі. І от про що нам вдалося довідатися.

З'ясувалося, що взагалі не кожен продукт має можливість потрапити на полицю магазину торговельної мережі. За словами Рити Печериці, начальника відділу контролю якості продукції «АТБ», великі мережі працюють тільки з перевіреними виробниками. Причому «перевіреними» у буквальному значенні цього слова. Спочатку розглядаються зразки продукції різних виробників, нормативні та дозвільні документи, проводяться дегустації (органолептична оцінка), а також лабораторні випробування. Юристи мережі «АТБ» аналізують усі необхідні документи, відділ контролю якості проводить перевірки на виробництві постачальника. «І якщо всі етапи успішно пройдено, то тільки після цього укладаємо договір із виробником. Причому  обов'язково вказуємо, що будемо регулярно контролювати продукцію за показниками якості й безпеки, заявленими у договорі», – зазначає пані Печериця.

Втім, «потрапити на полицю» зовсім не означає на ній затриматися. Крім тестування на самому початку, торговельні мережі обов'язково проводять і періодичні випробування продукції, що є в асортиментах магазинів. Усю продукцію розділено на групи ризику, й залежно від того, до якої з цих груп віднесено товар, проводяться перевірки. Особлива увага приділяється продукції власних торгових марок мережі «АТБ». «Найчастіше перевіряються швидкопсувні продукти, молочні продукти, дитяче харчування. Щодня відбираються зразки продукції та направляються на випробування», – розповідає Рита Володимирівна.

Але це лише планові перевірки. Якщо на якийсь конкретний товар надходить більше ніж дві скарги з приводу якості (це по всій мережі, тобто з кожного із 750 магазинів по  країні), то щодо нього починається ціла серія позапланових випробувань.

Це підтверджує й Людмила Кармазіна, директор дослідної лабораторії ТОВ «Дніпропродпромтест». «Великі торговельні мережі обов'язково мають сувору систему контролю якості», – акцентує увагу експерт.

Кармазина Людмила 2

Кармазина Людмила 2

Цікаво, що ці лабораторні випробування, а точніше їх організація, не такий вже й простий процес. «Продукти з полиць «АТБ» перевіряє кілька акредитованих лабораторій з різних регіонів України», –говорить начальник відділу контролю якості продукції «АТБ».

Наприклад, та лабораторія, яку очолює Людмила Кармазіна, спеціалізується на проведенні лабораторного контролю продукції за фізико-хімічними показниками. «Мета мережі «АТБ» – виключити попадання на полиці магазинів фальсифікату та небезпечних продуктів. Тому вони працюють із  лабораторіями високого рівня оснащеності, з величезним досвідом роботи з випробування певних груп товарів, з використанням сучасних високоточних методик випробувань, до яких, безумовно, належить і «Дніпропродпромтест», – підкреслює експерт. Вона дуже здивувала нас, коли розповіла, що щомісяця через її лабораторію проходить більше ніж 350 зразків продукції з мережі «АТБ», які тестуються за двома тисячами (!) показників.

Природно, виникає питання про те, що відбувається з результатами випробувань згодом. Якщо порушення незначні (наприклад, вологість продукції трохи вища за необхідну), то продукт на певний час стає об'єктом підвищеної уваги: його частіше перевіряють, а виробникові направляють лист із вимогою виправити недоліки. Зовсім інша справа, якщо відхилення більш серйозні. «У мережі «АТБ» застосовують суворі процедури. Якщо результати лабораторних випробувань демонструють значні порушення, продукцію не допускають до реалізації», – ділиться своїми спостереженнями Людмила Кармазіна.

Такі висновки керівник незалежної лабораторії зробила на підставі трирічного досвіду співробітництва даної мережі з ТОВ «Дніпропродпромтест». Справа в тому, що протягом усього цього періоду кількість виявлених відхилень і невідповідностей постійно знижується. «Це говорить про те, що дійсно проводиться спільна робота з постачальниками й виробниками щодо поліпшення якості продукції. І вони  [постачальники й виробники. – Прим. ред.] розуміють, що їхня продукція буде підлягати лабораторному контролю незалежно від цінової політики на неї».

І додає, що подібна суворість є виправданою: «Це велика відповідальність, адже йдеться про здоров'я і життя людей».

 

***

Таким чином, відповідаючи на запитання читачки, ми можемо сміливо говорити про те, що у великих торговельних мережах якість продукції обов'язково перевіряється. Продавець у цьому випадку несе не меншу відповідальність перед покупцем, ніж виробник, тому суворо контролює якість товарів на своїх полицях. У їхній безпеці можна бути повністю впевненими.

 

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#АТБ #продукти #експерт
Оголошення
live comments feed...